مسئول سازمان قرآن و عترت سپاه تهران بزرگ:
مسئول سازمان قرآن و عترت سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) گفت: پایه و اساس انقلاب اسلامی قرآن است، انقلابیون هم به این مسئله اذعان دارند که از جلسات تلاوت قرآن، به جریان انقلاب اسلامی و مبارزه علیه طاغوت برخاستند.
کد خبر: ۹۰۹۲۶۱۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آئین تجلیل از فعالان برتر قرآنی منطقه 15 تهران عصر روز گذشته (1 دی ماه) با حضور دکتر قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، سرهنگ دوم پاسدار جمال مغروری فرمانده ناحیه بسیج مالک اشتر و به همت مرکز قرآن و عترت و فرماندهی ناحیه بسیج مالک اشتر برگزار شد.

رحیم قربانی در این مراسم انس گرفتن انسان با قرآن کریم را ارزشمند برشمرد و گفت: انس با کلام الله توفیق بزرگی است که نصیب قاریان قرآن شده؛در آیه 86 سوره قصص خداوند به پیامبر اکرم(ص) می فرماید که تو امید نداشتی که این کتاب الهی بر تو نازل شود و ممکن بود قرآن بر پیامبران پیش از تو نازل شد و این لطف و رحمت الهی بود که موجب نزول قرآن بر تو شد؛ بر اساس این آیات قرآن کریم.

وی تصریح کرد: بر اساس این آیات قرآن کریم، هر شخصی که با قرآن سر و کار داشته باشد به نوعی مورد لطف و رحمت خداوند قرار گرفته و توفیق بزرگی نصیبش شده است که این یک دلگرمی برای فعالان عرصه های قرآنی است.

مسئول سازمان قرآن و عترت سپاه تهران بزرگ به اهمیت قرآن در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: پایه و اساس انقلاب اسلامی قرآن بوده است، انقلابیون هم به این مسئله اذعان دارند که از پای جلسات تلاوت قرآن، به جریان انقلاب اسلامی و مبارزه علیه طاغوت برخاستند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان دفاع مقدس همواره قرآن های جیبی همراه رزمندگان بود و از هر فرصتی برای تلاوت آیات قرآن استفاده می کردند و همیشه با قرآن مأنوس بودند. این رفتار و منش بسیجیان در دوران دفاع مقدس امروز هم باید استمرار داشته باشد.

قربانی با اشاره به عملکرد مطلوب مرکز قرآن و عترت ناحیه بسیج مالک اشتر گفت: با اینکه ناحیه مالک اشتر چند سال متوالی است که در بین 23 ناحیه بسیج تهران بزرگ مقام نخست را کسب می کند، اما هنوز با آن جایگاه مطلوب فعالیت های قرآنی در بسیج فاصله داریم.

به گزارش خبرگزاری بسیج، در پایان این مراسم از 20 حافظ و قاری برتر قرآنی که از بسیجیان ناحیه مالک اشتر بودند تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات