استاد دانشگاه امام صادق بیان داشت: ما نمی‌گوییم کشور در موضوع اقتصاد مشکل ندارد، اما جنگ روانی دشمن در موضوع اقتصاد برای ایجاد فتنه خیلی بیشتر است.
کد خبر: ۹۰۹۲۶۰۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ دکترعادل پیغامی در دومین نشست تخصصی «خط روشنگری» که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به فتنه اقتصادی در کشور عنوان کرد: بر خلاف فتنه ۸۸ که از جنس سیاسی و با رمز تقلب بود، فتنه جدید دشمن با رمز اقتصادی است.

این محقق و صاحب‌نظر حوزه اقتصاد مقاومتی ادامه داد: یکی از محور‌های دشمنی غرب بعد از انقلاب اسلامی، ایجاد جنگ اقتصادی بود که از فردای پیروزی انقلاب آن را به صورت ضعیف آغاز و روز به روز با یک سیاست و برنامه جامع آن را تشدید کرد.

وی افزود: رهبران دینی انقلاب اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری بار‌ها جنگ اقتصادی دشمن را برای مسئولان و مردم تشریح کردند؛ ایشان در ۱۸ خرداد ۶۸ یعنی چند روز بعد از رحلت امام (ره) به مسئولان فرمودند که دشمن دیگر توان مقابله نظامی با ما را ندارد و رو به جنگ اقتصادی آورده است.

پیغامی با اشاره به اینکه تحریم‌های جدی دشمن از دهه ۸۰ آغاز شد، ابراز کرد: قضیه اقتصاد آن‌قدر مهم است که مقام معظم رهبری ۱۱ سال شعار سال‌ها را با محوریت اقتصاد نام‌گذاری کردند. حتی برخی ایراد می‌گرفتند چرا سال‌ها با نام‌های معنوی نام‌گذاری نمی‌شود، اما رهبری با تسلطی که روی مسائل جنگ اقتصادی دشمن داشتند این سال‌های اخیر را فقط با محوریت اقتصای نام‌گذاری و هر سال در ابتدای سال جدید در جمع عموم زائران حرم مطهر رضوی این موضوع را برای مردم تشریح کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه تا امروز نتوانسته‌ایم حماسه اقتصادی را در کشور نهادینه کنیم لذا همین امر زمینه فتنه‌اندازی دشمن را تقویت کرده است.

این استاد دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی تبعیت از رهبری و پیروی از مسائل دینی است، اگر ما مسائل دینی را رعایت کنیم یقینا اقتصادی مقاومتی در جامعه ترویج یافته و مشکلات اقتصادی کشور بر طرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: ملت شریف ایران طی دستورات دینی به این باور رسیده‌اند که در مقابل کافر نباید کوتاه آمد، اما در زمینه اقتصاد هنوز به طور مطلوب از قرآن پیروی نکرده‌ایم.

پیغامی اظهار کرد: جنگ اقتصادی خیلی پیچیده و هزینه‌بردار است، لذا آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب خیلی روی جنگ اقتصادی مانور ندادند البته جنگ اقتصادی را هم شروع کردند، ولی بیشتر روی جنگ نظامی و منافقان برنامه‌ریزی کردند تا هزینه جانی و مالی از خود ملت ایران و بودجه صدام هزینه شود.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ اقتصادی آمریکایی‌ها یقینا متضرر می‌شوند، عنوان کرد: استکبار غرب وقتی دید توان مقابله با ایران را در مسائل نظامی ندارد رو به جنگ اقتصادی آورد. ابتدا از تحریم‌های تجاری شروع کرد تا خودش کمتر ضرر کند، اما وقتی ایستادگی ملت ایران را دید، تیر خلاصی خودش یعنی تحریم مالی را هم اجرایی کرد، اجرای تحریم مالی یعنی افزایش قیمت دلار در ایران و کاهش چشم‌گیر دلار در جهان؛ لذا اکنون شاهد هستیم که کم‌کم دلار از معاملات جهانی خارج شده و این یعنی ضرر برای آمریکایی‌ها.

این پژوهشگر حوزه اقتصادی اذعان کرد: ما نمی‌گوییم کشور در موضوع اقتصاد مشکل ندارد، اتفاقا مشکل دارد و ملت ایران نیز در مضیقه اقتصادی هستند، اما جنگ روانی دشمن در موضوع اقتصاد برای ایجاد فتنه خیلی بیشتر است، دشمن می‌خواهد با جنگ روانی در حوزه اقتصاد مردم را به کف خیابان بیاورد.

وی تاکید کرد: راه برون رفت از مشکلات اقتصادی اعتماد به سرمایه ملی و گام برداشتن در راستای اقتصاد مقاومتی است.

پیغامی خاطرنشان کرد: ناکارآمدی نظام، مردم گرسنه، بیچارگی نظام، بن بست انقلاب و نداشتن برنامه اقتصادی نظام برخی از کلید واژه‌های دشمن برای فتنه ۹۸ و ایجاد جنگ روانی در جامعه است که باید هوشیار بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها