خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
مدیر بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی فارس:
مدیر بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی فارس با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت عمار انقلاب اسلامی معتقد است که سیستم خسته دانشگاهی در تربیت دانشجویان انقلابی لنگ می‌زند.
کد خبر: ۹۰۹۲۵۷۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، وحید خانی‌مظفری، مدیر بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان فارس از برگزاری سومین دوره طرح تربیت عمّار انقلاب اسلامی با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان فارس در شیراز خبر داد.

وی افزود:‌ اولین کارگاه حضوری سومین دوره طرح تربیت عمار انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی استان فارس از چهارشنبه، ۲۸ آذرماه لغایت جمعه، ۳۰ آذرماه با حضور اساتید مطرح کشوری و استانی و با نگاه تخصصی به مسائل مبنایی گفتمان امامین انقلاب اسلامی و طرح کلی اندیشه‌های اسلامی مقام معظم رهبری برگزار شد.

خانی‌مظفری بیان كرد: این طرح شامل ۳ دوره کارگاه‌های حضوری، ۴ دوره غیرحضوری بود که در دوره‌های خط امام استانی و دوره نخبه پروری سیاسی شهید دیالمه پیش دوره‌های این دوره بوده است.

مدیر بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان فارس در رابطه با طرح تربیت عمار انقلاب اسلامی نیز گفت: تربیت دانشجویی که مشکلات جامعه، سرنوشت جامعه و مدیریت جامعه؛ دغدغه فکری و قوت غالب فکر و اندیشه او باشد نیازمند ابزارها، برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌هایی است که با توجه به رشد فضاهای دانشگاهی و تغییر و تحولات جامعه و عدم کارایی سیستم فشل و خسته دانشگاهی در تربیت دانشجوی انقلابی، دوره تربیت عمار در بعد مبانی فکری و چهارچوب اندیشه‌ای و مهارت‌های تشکیلاتی دانشجویان برنامه‌ریزی و آموزش‌های لازم برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: قرارگاه دانشجویی عمار با نگاهی عمیق به نیازهای جامعه دانشگاهی و با اعتقاد به لزوم تربیت نیروی نخبه دانشگاهی طرح «تربیت عمار انقلاب اسلامی» را در راستای تربیت نیروی مؤمن، انقلابی و متعهد به نظام و انقلاب با دو رویکرد «تقویت مبانی فکری و اندیشه در چهارچوب منویات و اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی» و « آموزش مهارت‌های لازم در بعد تشکیلاتی، تربیتی، اصول کار در فضای مجازی و رسانه، جریان سازی و فن بیان» تدوین کرده است.

خانی‌مظفری افزود: در این طرح فعالان بسیج دانشجویی با شرکت در مراحل شناسایی و گذراندن دوره مستمر یکساله تحت نظر اساتید مطرح کشوری به توانمندی قابل قبولی در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، تشکیلاتی، دانشجویی خواهند رسید.

وی بیان کرد: آنچه که شاید طرح مذکور را با طرح‌های مشابه و متداول متفاوت ساخته، توجه به پارامترهایی نظیر اتاق فکر دانشجویی طرح متشکل از فعالین سابق بسیج دانشجویی، استفاده مستمر از اساتید آشنا به فضای دانشگاهی، نگاه کاربردی به موضوعات مختلف و مبتلابه دانشجویی، مبنا قراردادن گفتمان حضرت امام(ره) و در کنار همه اینها توجه ویژه به توانمندسازی دانشجویان فعلی به ابزار موردنیازشان و با عنایت به علاقه شان است.

مدیر بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان فارس در رابطه با شرکت کنندگان این طرح گفت: دسته مخاطبین دوره دانشجویانی هستند که با وسواس نظری از میان دانشجویان مستعد انتخاب شده و از نظر مصاحبه‌گران دوره دارای حداقل توانایی لیکن حداکثر استعداد و اراده جهت ادامه مسیر تشخیص داده شده‌اند.

خانی مظفری اظهار کرد: از منظر کاربردی اثرگذاری خروجی‌های دوره نیز در وهله اوّل دانشگاه و محیط های آکادمیک، سپس سطح مدیریتی و مسئولیتی جامعه و در آخر عامه آحاد مردم به عنوان حوزه کاربردی و زمین عملکردی نیروهای تربیت یافته این دوره در نظر گرفته شده‌اند.

وی با اشاره به سر فصل‌های کارگاه آموزشی اول دوره تربیت عمار انقلاب اسلامی گفت: آشنایی با اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی( با منبع کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی از منظر قرآن حضرت امام خامنه‌ای)، جریان‌شناسی سیاسی و دانشجویی، آمریکاشناسی و دشمن‌شناسی در بعد مبانی و محتوایی و مهارت یادداشت و بیانیه نویسی، سواد رسانه‌ای و جریان‌سازی در شبکه‌های اجتماعی، مدیریت بحران و مدیریت تشکل دانشجویی در بعد مهارتی در اولین کارگاه ۳ روزه حضوری آموزش داده می‌شود.

مدیر بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی استان فارس در پایان گفت: تفاوت دوره تربیت عمار انقلاب اسلامی با دیگر دوره‌های مبانی و مهارتی در تشکل‌های دانشجویی اینکه این دوره‌های عمار به صورت مهارت تشکیلاتی و عملیاتی تعریف می‌شود، یعنی اینکه دانش‌پژوهان این دوره در حین دوره و بعد از دوره نیز با ارائه کارخواست های عملی آموزه‌های یادگرفته در دوره را به اجرا در می آوردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها