خبرهای داغ:
سرپرست استانداری فارس گفت: برای تکمیل موزه دفاع مقدس فارس، ۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۹۰۹۲۵۷۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، یدالله رحمانی، سرپرست استانداری فارس در هفتمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان گفت: در این جلسه تملک اراضی محدوده موزه دفاع مقدس دستور اصلی کار است و براساس آن مناطقی که مشخص شده اولویت‌بندی می‌شوند.

وی افزود: اولویت اول مجموعه مغازه‌هایی است که در محدوده طرح وجود دارد و با توجه به اینکه تملک اینها به عدد قابل توجهی از اعتبارات نیاز دارد باید فازبندی شود تا پایان سال حداقل ۵ مغازه را بتوانند با ۸ میلیارد تومان تملک کنند.

سرپرست استانداری فارس یادآور شد: تملک این مغازه‌ها به مساحت ۳۲۰ مترمربع که شامل ۲۱ مغازه می‌شود به ۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این مهم نیز از طریق شهرداری و راه و شهرسازی از محل منابعی که پیش‌بینی شده و هم از ردیف اعتبارات ملی تأمین خواهد شد.

رحمانی اضافه کرد: برای تأمین این اعتبار می‌توان با کمک‌هایی که سازمان ملی زمین و مسکن بتواند انجام دهد و یا از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای طرح بازآفرینی وجود دارد اولویت کار را به تملک این محدوده اختصاص دهند.

وی تأکید کرد: شهرداری نیز باید بحث تغییر کاربری را از طریق همکاری با معاونت عمرانی پیگیری کند تا از ارزش افزوده آن در این بخش استفاده شود.

سرپرست استانداری فارس بیان کرد: لازم است از هم‌اکنون با جلسات مستمر و برنامه‌ریزی، مصوبات این جلسات پیگیری شود و تا پایان سال به نتیجه برسد‌.

رحمانی با بیان اینکه موزه‌آرایی دستور دیگر جلسه بود، گفت: بخش اول کار انجام شده و ساختمان‌ها آماده به بهره‌برداری است و قرار شد در بخش موزه‌آرایی نیز از محل اعتبارات استانی سهم شهرستان شیراز اختصاص دهند و هم از منابع ملی پیگیری شود و هم مکاتبات لازم با سازمان میراث فرهنگی انجام شود که با توجه به جایگاهی که این مجموعه دارد در راستای میراث فرهنگی ارزشمند کشور بتواند نقش‌آفرینی کند و از این منابع نیز استفاده کنیم.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای بخش خصوصی نیز با محوریت هنرمندان استان فارس است که سوژه‌های مختلف شناسایی و مقدمات کار فراهم شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار