افزایش 35 درصدی درآمد معادن استان

درآمد دولت حاصل از فعالیت در بخش معادن چهارمحال و بختیاری 35 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۰۹۲۵۶۹
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، میزان درآمد سالانه بخش معادن در گذشته را هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کردو افزود: این میزان در دولت دوازدهم به بیش از 12 میلیارد ریال رسیده است.

سید نعیم امامی افزود: افزایش تعداد معادن، میزان تولید و رونق صادرات سنگ مرمریت تزئینی طی دو سال گذشته از عوامل اصلی افزایش درآمد دولت است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، بهره برداری از پنج معدن جدید با سرمایه گذاری 55 میلیارد ریالی در سال جاری را یادآور شد و ادامه داد: با فعال شدن این تعداد معدن جدید، زمینه اشتغال برای 43 نفر فراهم شده است.

وی، همچنین از تکمیل عملیات اکتشاف ماهواره ای معادن فلزی و غیرفلزی استان در وسعت حدود 10هزار کیلومتر مربع خبر داد و گفت: 9 اندیس معدنی جدید نیز در سطح استان شناسایی و ثبت شده است.

امامی تاکید کرد: طرح های اکتشافی این استان تا سال 92 بدون اعتبار بود که در دولت یازدهم و دوازدهم با تخصیص اعتبار، سالانه 10 میلیارد ریال این اعتبارات افزایش یافته است.

امامی، تعداد معادن موجود این استان را 182 معدن دانست که به گفته وی از این تعداد103معدن اینک فعال است.

به گفته این مقام مسئول، سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ های تزیینی و مواد اولیه سیمان از معادن فعال این استان استخراج می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: به طور میانگین سالانه حدود 5 میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می شود.

گفتنی است؛ 182 معدن با 671 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و600 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

ارسال نظرات