خبرهای داغ:
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،
حجت الاسلام حیدر مصلحی گفت: هدف اصلی دشمن در جریان نفوذ از حدود ۵سال قبل تا کنون، این است که مردم درخواست های خود را از جایی که باید مطالبه گری وجود داشته باشد، به جای دیگر ببرند که برای جلوگیری از این اتفاق باید همه هوشیار باشیم.
کد خبر: ۹۰۹۲۵۶۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،- حجت الاسلام حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات ایران و رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس، در خصوص تحلیل مسائل روز گفت: در حدود بیش از ۴,۵ سال قبل، در یک تجزیه و تحلیل از مجموعه آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (CIA) منتشر شد که حاصل جمع بندی اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا(CIA)، دستگاه اطلاعاتی آمریکا، انگلیس (MI۶) و دستگاه اطلاعاتی اسرائیل (موساد) بود، ۶ برنامه برای ایران تعیین شد که در حال حاضر این برنامه ها در حال اجراست.
وی افزود: نخستین جمع بندی دستگاه ها در مورد ایران خروج از برجام بود، یعنی ۴,۵ سال پیش، خروج از برجام لحاظ شده بود، حتی اگر اوباما سر کار بود هم باز این اتفاق می افتاد، چون طراحی آمریکایی هاست و آنچه آمریکایی ها در بحث برجام دنبال می کردند این بود که طرف ایرانی و آمریکایی پشت یک میز با هم حرف بزنند که به این موضوع رسیدند و هرچند که مذاکرات به نام ۵+۱ بود ولی تمام جلسات وزیر خارجه ما و آمریکا به هم صحبت می کردند.
مصلحی دومین تصمیم را افزایش سرسام آور قیمت دلار دانسته و ادامه داد: سومین تصمیم افزایش سطح نارضایتی عمومی در کشور بود چرا که تجربه آن ها از فتنه ۸۸ که طبق فرمایش رهبر انقلاب با هدف براندازی نظات صورت گرفته بود، با شکست مواجه شد و بعد از فتنه، سازمانCIA ، جزوه محرمانه ای را منتشر کرد که در آن اعتراف کرده بود در این فتنه فقط توانستیه متوسط به بالا را به خیابان ها بیاورد و این طبقه به زودی منصرف می شوند، در حالیکه افراد متوسط به پایین جامعه چیزی برای از دست دادن ندارند و تا آخر بر اعتراض خود می مانند.
وی ادامه داد: در حال حاضر شاهدیم که متاسفانه در نارضایتی عمومی بسیاری از سوء مدیریت ها را به تحریم گره می زنند، در حالیکه هیچ ربطی به تحریم ندارد، من به عنوان آدمی عرض می کنم که در دوران وزارتم همه این تحریم ها بوده و با همه این ها درگیر بودیم و همه را پشت سر گذاشتیم. همین بحث دلار را در دولت نهم هم به مدت ۲ هفته داشتیم ولی مجموعه وزارت اطلاعات کشور با اطلاعات سپاه ورود کرد و ظرف دو هفته موضوع جمع شد، اما الان همچین اتفاقی نمی افتد.
وزیر سابق اطلاعات، با طرح این سوال که اگر ما تحریم هستیم چرا در چند سال اخیر ماشین های خارجی در ایران زیاد شده است، گفت: مگر نمی گویند که ما تحریم هستیم، پس این ماشین ها چطور وارد می شوند؟ چندی قبل خبری در خبرگزاری ها منتشر شد مبنی بر اینکه بیش از ۴ هزار ماشین قاچاق در انبار سلفچگان ایران کشف شده است، یکی از این ماشین ها پورشه است که دست ساز است و در کل دنیا نزدیک به هزار دستگاه از آن موجود است و بیشترین تعداد از این خودرو در ایران است.
وی ادامه داد: اگر ما تحریم هستیم و نمی شود پول جا به جا کرد، این ماشین ها چطور وارد می شوند؟ چرا مانند این ماشین، موارد اولیه به کارخانه های ایران نمی رسد تا با بیکاری کارگرها نارضایتی عمومی افزایش پیدا کند.
مصلحی برنامه چهارم را افزایش تورم و برنامه پنجم را توقف برنامه های هستی ای ایران عنوان کرد و افزود: تصمیم بر این شد که به هیچ وجه به ایران اجازه فعالیت هسته ای داده نشود و تصمیم ششم هم این است که کل نظام ایران با چالش مواجه شود و در حال حاضر این سوالی که اغلب می پرسند که چرا رهبر انقلاب کاری نمی کند، طراحی دشمن از حدود ۵ سال قبل تا کنون، این است که مردم درخواست های خود را از جایی که باید مطالبه گری وجود داشته باشند، به جای دیگر ببرند که برای جلوگیری از این اتفاق باید همه هوشیار باشیم.
وی تاکید کرد: این یکی از طراحی های دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال است و نمونه مشخص آن ۸ سال جنگ تحمیلی بود، رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان در ورزشگاه آزادی، نکاتی را مطرح کردند که در بحث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای چه کارهایی انجام می شود، اما بعد از این ۶ برنامه، دشمن طراحی نفوذ را صورت داده و تصمیم دارد که با آن کار خود را به نتیجه برساند.
وزیر سابق اطلاعات ایران تصریح کرد: توجه به این نکته ضروری است، همانطور که ما در مقابله با دشمن دنبال رفع ضعف های خود هستیم، دشمن نیز دقیقا در طراحی های خود به دنبال رفع ضعف هایش است، به طور مثال در فتنه ۸۸ که شکست خورد، به دنبال راهی برای بیشتر کردن متعارضین بود و در مرداد با برنامه ریزی اغتشاشات را در شهرها رقم زد، کاری که در بهمن و دی سال گذشته انجام داد اما نتوانست نتیجه بگیرد.
وی در پایان گفت: در هر کشوری پیش بینی وجود بیش از ۱۰ درصد از افراد که با نظام مشکل داشته باشند، طبیعی است، اتفاقی که در ایران افتاد و دقیقا ترامپ و بن سلمان در عربستان، در این خصوص اعتراف کردند که این افراد نیازی به برنامه ریزی نداشت چون کلا با نظام مشکل داشتند و قرار بود جمعیتی را برای اعتراض جمع کنند اما با مدیریت رهبر معظم انقلاب، این اتفاق نیفتاد./طنین یاس

ارسال نظرات