خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 380 فضای آموزشی در سطح استان کمبود داریم و با توجه به مهاجرت صورت گرفته به حاشیه شهر در مهرشهر بیرجند 4هزار دانش آموز داریم که با کمبود کلاس درس مواجه هستیم.
کد خبر: ۹۰۹۲۵۴۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش استان صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: تلاش می کنیم که تمای مدارس را مجهز به سیستم گرمایشی ایمن و مرکزی کنیم  اما اعتبارات زیادی می طلبد که اگر بخواهیم همه مدارس را پوشش دهیم 63میلیارد تومان برآورد اعتبارش است که از توان آموزش و پرورش برنمی آید و همت جهادی همه دستگاه ها را می طلبد.

وی با بیان اینکه فرآیند تجهیز سیستم گرمایشی مدارس را اداره کل نوسازی مدارس انجام می دهند افزود: مبلغ 8میلیارد تومان برآورد کردیم که امسال بخشی از کار را شروع کنند.

75درصد مدارس مجهز به سیستم گرمایشی مرکزی هستند

واقعی عنوان داشت: تاکنون 75درصد مدارس مجهز به سیستم گرمایشی مرکزی هستند و مابقی که استحقاق دارند نیز به تدریج انجام می شوند. اکثر مدارس وسایل استاندارد برای سیستم گرمایشی در اختیار دارند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم از خیرین کمک بگیریم که در گذر چند سال آینده استفاده از تجهیزات غیر ایمن گرمایشی در مدارس را به صفر برسانیم. با توجه به اینکه استان ما شرایط خاصی دارد و در روستاها مدارس چند پایه با تعداد اندک دانش آموز نمی توانیم سیستم گرمایشی مرکزی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: برآورد هزینه شده و مکاتبه صورت گرفته و برای مدارس به شهرستانها اعلام داشتیم که بازنگری در مدارس توسط کارشناسان انجام شود که شاهد حوادث ناگوار همچون دبستان غیردولتی در زاهدان نباشیم.

در استان 170هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند

وی خاطرنشان کرد: در استان 170هزار دانش آموز در دوره های مختلف و بخش های دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند که از این تعداد یک هزار و 772آموزشگاه دولتی و 978آموزشگاه غیردولتی هستند. 14 مرکز دارالقرآن در شهرستانها فعال هستند و یک هزار و 700 آموزشگاه نماز جماعت برگزار می شود.

واقعی با اشاره به مدارک تحصیلی معلمان و کارکنان آموزش و پرورش سطح استان افزود: در استان ما بیش از 30نفر دارای مدرک دکترا، یکصد نفر دانشجوی دکترا، 2هزار و 682نفر دارای مدرک فوق لیسانس و 8هزار و 254نفر دارای مدرک لیسانس هستند.

وی  ادامه داد: 2هزار دانش آموز اتباع خارجی عموما افغانی و تعداد 151 آموزشگاه شبانه روزی و 18هزار دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند که آمادگی برای افزایش صد درصدی در این بخش وجود دارد که روستاهایی که تعداد دانش آموزان اندک است به سمت مدارس شبانه روزی هدایت شوند.

43درصد دانش آموزان در هنرستانها مشغول تحصیل هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: رویکرد ما در آموزش و پرورش مهارت آموزی است و 43درصد دانش آموزان در هنرستانها مشغول تحصیل هستند که از سرانه کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه چنانچه آموزش و پرورش جزو اولویت های استان لحاظ شود همچون استان یزد از لحاظ رشد شاخص های علمی دانش آموزان در کشور می درخشند افزود: دانش آموزان استان بیش از یک هزار و 500رتبه کشوری و استانی در مسابقات قرآن و عترت، فرهنگی، هنری، جشنواره خوارزمی و المپیادهای علمی و ورزشی کسب کردند.

مشکل اعزام دانش آموزان به مسابقات و المپیادهای کشوری را داریم/ می توانیم با یزد رقابت کنیم

واقعی تصریح کرد: به دلیل کمبود اعتبار و بعد مسافت تا مرکز مشکل اعزام دانش آموزان را برای مسابقات کشوری داریم چون راه آهن نداریم و هزینه اعزام با هواپیما و وسیله نقلیه اختصاصی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اجلاسیه های شهدای دانش آموز و فرهنگیان امسال برگزار شد و 400یادواره شهدا در مدارس در طول سال برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بیش از 4میلیون نفر ساعت آموزش ضمن خدمت دیده اند که معادل میانگین 77ساعت برای هر فرهنگی است.

 اجرای طرح "ایران مهارت"  با همکاری فنی و حرفه ای

وی بیان داشت: ادارات فنی و حرفه ای شهرستانها می توانند کمک حال دانش آموزان هنرستانی باشند و برخی لوازم و تجهیزات به روز را در اختیار آنها قرار دهند.

واقعی ادامه داد: با همکاری فنی و حرفه ای اجرای طرح "ایران مهارت" در طول سه سال و هر سال 20 ساعت برای دانش آموزان دوره متوسطه اول درنظر گرفته شده است که مبلغ هر ساعت 4هزار تومان و اختیاری است.

وی با بیان اینکه کمبود فضای آموزشی مهمترین مشکل آموزش و پرورش استان است گفت: 380 فضای آموزشی در سطح استان کمبود داریم و با توجه به مهاجرت صورت گرفته به حاشیه شهر در مهرشهر بیرجند 4هزار دانش آموز داریم که با کمبود کلاس درس مواجه هستیم.

کمبود نیروی انسانی دغدغه  آموزش و پرورش است

واقعی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی دغدغه دیگر آموزش و پرورش است افزود: با توجه به تعداد بازنشستگان با تعداد نیروی جذب کفاف نیاز را نمی دهد. خرید خدمات آموزشی مطرح شده که 3هزار و 600 دانش آموز را تحت پوشش قرار  دهیم و اعتبارات به محض اینکه اختصاص یابد در خدمت مراکز قرار می دهیم و مبالغی که قرارداد بستیم به محض وصول پرداخت می کنیم.

وی با اشاره به جذب مربیان پیش دبستانی گفت: مربیان پیش دبستانی دولتی نیز که قبل از 26 مهرماه مدارک تکمیل و تحویل مدیران مدارس دادند بعد از قبولی در دوره آموزشی به صورت حق التدریس مشغول فعالیت می شوند و گلایه هایی که صورت گرفته در نتیجه این بوده که جلوی بسیاری از تخلفات در این بخش را گرفتیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها