خبرهای داغ:
شهردار همدان:

سایت دفع زباله همدان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار همدان گفت: 40 سال است که در مورد دفع بهداشتی و پسماند زباله اقدامات جدی انجام نشده بود اما با طرح سایت دفع زباله همدان با بودجه بالای 100 میلیارد ریال در حال انجام است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۹۰۹۲۵۰۲
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳

سایت دفع زباله همدان در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عباس صوفی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارش عملکرد یکساله مدیریت شهری پرداخت و اظهار داشت: اقدامات خوبی در حوزه درون سازمانی و برون سازمانی انجام شده است.

وی با بیان اینکه 90 درصد از درآمد شهرداری از مطالبات مردمی است، گفت: برای داشتن شهری توسعه یافته باید از منابع ملی بیشتری استفاده کرد.

شهردار همدان با بیان اینکه از سال 88 همدان به عنوان کلان شهر مطرح شده است، عنوان کرد: اگر ما شهر آباد و توسعه یافته می‌خواهیم باید از تهران بودجه بگیریم.

وی در ادامه افزود: کلان شهر شدن همدان ربطی به الحاق روستاهای جورقان، علی آباد و قاسم آباد  ندارد و این موضوع حدود 3 ماه مطرح شده است.

صوفی در خصوص سهم بودجه کلان شهری همدان تأکید کرد: برای همدان بودجه‌ای در نظر گرفته شده اما تاکنون به این هدف نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه شهرداری 3 هزار و 500 نیرو دارد، گفت: در 24 ساعت یک هزار خدمت در شهر توسط این نیروها انجام می گیرد؛ همچنین سامانه 137 برای خواسته‌ها و مطالبات مردمی در نظر گرفته شده که این سامانه یکی از موفقیت‌های شهرداری است که مطالبات مردمی را به صورت اورژانسی انجام می‌دهد.

شهردار همدان در ادامه تصریح کرد: تمام اقدامات قابل ارائه به مردم در نرم‌افزار جامع مدیریت شهری تهیه شده که 120 میلیارد ریال برآورد کل نرم افزارها و سرورها است و بیش از 70 درصدر نیاز مردم با این نرم افزار برطرف خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با وجود این نرم‌افزارها تمام سوابق و اوراق شهروندان ثبت الکترونیکی می‌شود و اجازه دست‌کاری به پرونده‌ها داده نمی‌شود.

صوفی در خصوص مدیریت پسماند، گفت: مدیریت پسماند و طرح لندفیلد و شیرابه زباله نیز در دست اقدام است که برای اولین بار در راستای سلامت همشهریان انجام می‌شود.

وی گفت: 40 سال است که در مورد دفع بهداشتی و پسماند زباله اقدامات جدی انجام نشده بود اما با طرح سایت دفع زباله همدان با بودجه بالای 100 میلیارد ریال در حال انجام است که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار همدان در مورد اجرای طرح انتقال آب‌های سطحی، بیان داشت: این طرح برای اولین بار در استان در حال انجام است که هم اکنون این طرح از میدان 9 دی تا باغ بهشت همدان با رقمی بالغ بر 150 میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

وی در مورد روان‌سازی ترافیک، گفت: شهردار موظف به انجام اقداماتی است و در این راستا شهرداری همدان برای روان‌سازی ترافیک در بلوار آیت الله نجفی بر اساس طرح شورای ترافیک استان باید دوربرگردان استاندارد در این مسیر احداث کند و برای جلوگیری از ترافیک گاهی اوقات مجبور به قطع درختان هستیم که بلافاصله درخت جایگزین کاشته می‌شود و امسال 30 هزار اصله درخت در سطح شهر کاشته شده است.

صوفی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال توسعه فضای سبز در اولویت کار قرار دارد که در این راستا 10 پارک در نقاط مختلف در حال احداث است.

وی تصریح کرد: پارک 100 هکتاری ولایت آغاز شده و سال آینده پارک بزرگ 250 هکتاری اکباتان شروع می‌شود و چندین پارک از جمله پارک گل‌ها در پردیس، آیینه روشن در حصار، پارک 7 هکتاری در بلوار امام(ره) از جمله اقدامات شهرداری است.

صوفی در خصوص سرانه فضای سبز، عنوان کرد: سرانه فضای سبز در شهر همدان امسال از 13 متر به بالای 17 متر افزایش یافته است.

وی در خصوص طرح تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی، ابراز داشت: این طرح تا شهریور 98 به اتمام می‌رسد و پیمانکار باید با انجام اقدامات لازم در کمترین زمان ممکن این طرح را به اتمام برساند و طبق آخرین آمار این تقاطع بیش از 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 28 پایه بتونی، پل و 7 کوله پل تاکنون اجرا شده است و جابجایی شبکه برق سید جمال الدین اسدآبادی در حال پیگیری است.

شهردار همدان در ادامه در خصوص پیاده راه‌ها، افزود: اجرای طرح پیاده‌راه بوعلی، اکباتان و ارم در راستای طرح توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های جذب توریست است و در اجرای سازماندهی بلوار ارم که یک طرح بی‌نظیر در کشور است یک گروه برای ساخت سالن تنیس، اسکیت و بالن سواری در این بلوار درخواست سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در خصوص شهربازی رنگین کمان، عنوان کرد: مالکان این شهربازی به دلیل بدهی بانکی خواستار واگذاری مالکیت هستند و توان اداره آن را ندارند و پیشنهاد شد زیر قیمت کارشناسی به شهرداری واگذار شود و این موضوع در شورای شهر و شهرداری در حال بررسی است.

صوفی در خصوص ساماندهی میدان بار و سرگذر، گفت: سازماندهی میدان بار دو سال طول می‌کشد و سرگذر فقط باید مدیریت شود و برنامه کف‌سازی سرگذر سال آینده در دستور کار است.

وی در مورد تپه پیسا، بیان داشت: این تپه به عنوان یکی از آثار باستانی است که به تپه مادستان نامگذاری شده و شهرداری وارد شده و در این قسمت مجتمع فرهنگی تفریحی ایجاد می‌شود.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: یک مرکز سرمایه گذاری بسیار بزرگی در حال برنامه‌ریزی است و ما برای توسعه شهر نیاز به یک مرکز خرید تجاری داریم و می‌توانیم قطب بازار غرب کشور باشیم و در آینده نزدیک قرار است سازه‌ای در پیچ زندان احداث شود همچنین توسعه همدان در راستای هم‌افزایی است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات