در ششمین سفر استانی

نشست مشترک دکتر جلال‌زاده و هیئت همراه با استاندار استان لرستان

صبح امروز در ششمین سفر استانی دکتر جلال‌زاده و هیئت همراه به استان لرستان، دیدار با استاندار این استان در دستورکار قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۹۲۴۹۸
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست، ضمن تشکر از  برگزاری این جلسه گفت: کار کردن در شرایط کنونی کشور، نیاز به نگاه جهادی دارد.

 استاندار اسبق آذربایجان غربی در ادامه ضمن تشریح رویکرد و برنامه‌های بسیج اساتید کشور گفت: یکی از تجربیات موفق در دنیا بروز پدیده‌ای به نام اندیشکده‌های راهبردی بوده است که سیاست‌های حکمرانان را تعیین می‌کنند و در حوزه‌های مختلف نظر کارشناسی خود را ارائه می‌کنند.

دکتر جلال‌زاده با بیان اینکه مسئله و مشکل استان، اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و همه ماوظیفه داریم برای رفع آن مشکل به هم کمک کنیم بیان داشت: اندیشکده‌های راهبردی بسیج اساتید فارغ از اینکه استادان دانشگاه عضو این سازمان باشند یا خیر، به دنبال رفع معضلات ملّی حاکمیتی و مشکلات منطقه‌ای و استانی هستند. هم‌اکنون نیز حدود ۴۰ اندیشکده در کشور راه‌اندازی شده است که با نگاه به محورهای توسعه کشور و استان و آمایش سرزمینی، راه‌حل‌های پیشنهادی خود را به حکمرانان و سیاستگذاران ارائه می‌کنند.

عضو شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه ضمن بیان اینکه بسیج اساتید در هفته‌های اخیر با معاونت علمی ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده و یکی از اندیشکده‌های استادان بسیجی در چابهار نیز در زمینه توسعه سواحل مکران و بخش دشتیاری تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند.

دکتر  خادمی استاندار لرستان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور دکتر جلال‌زاده و هیئت همراه در این استان و بیان برخی مشکلات این استان گفت: فرصت در نظام اجرا محدود است، ازاین‌رو در شرایط سخت توقع می‌رود استادان دانشگاه و پژوهشگرهای ما باید از فضای نظریه‌پردازی و ارائه مباحث نظری به پیشنهادات اجرایی و عملیاتی برسند.

 استاندار لرستان در ادامه ضمن بیان ظرفیت‌های این استان گفت: اگر الآن هم بنده باید موضوعی را به عنوان اولویت استان به استادان بسیجی سفارش کار می‌دادم، قطعاً راه‌اندازی اندیشکده گردشگری می‌بود. ازاین‌رو انتخاب سازمان بسیج اساتید در اولویت این استان درست بوده است که امیدواریم به پیشرفت این استان کمک کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار