سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: برخورد با عرضه کنندگان پوشاک قاچاق، خطر پذیری قاچاق را افزایش می دهد و به نوعی از تولید داخل حمایت می شود.
کد خبر: ۹۰۹۲۴۷۱
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج،  دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر با اشاره به آغاز برخورد با عرضه نشان های پوشاک قاچاق در واحدهای تجاری از امروز گفت: با این برخورد ها، خطر پذیری عرضه پوشاک قاچاق بالارفته و به نوعی از تولید داخل حمایت می شود.

وی افزود: از امروز مراجعه به واحد های تجاری برای آگاه سازی فروشندگان آغاز شده و از هفته بعد اقدام مقابله ای صورت می گیرد و تیم های عملیاتی برای برخورد به واحدها مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: در گام اول 40 مجتمع تجاری توزیع کننده قاچاق پوشاک در تهران با دست کم 150 فروشگاه بزرگ شناسایی شده است. این تعداد صد در صد شناسه کالا ندارد و از فرصت داده شده استفاده نکرده اند.
 
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه مدیران 40 مجتمع تجاری فراخوانی شده و درباره توزیع پوشاک قاچاق به آنها تذکراتی داده شده است افزود: چنانچه برند های خارجی بخواهند در کشور فعالیت داشته باشند باید در سامانه ثبت و مجوز داشته باشد. 
 
وی گفت: با استعلام انجام شده از اتاق اصناف 50 شرکت با 67 برند فعالیت خود را ثبت کرده اند.

دهقانی نیا تصریح کرد: باید فضای عرضه پوشاک قاچاق را به تولید داخل تبدیل کنیم در اینصورت اشتغال بیشتر می شود. بخش تولید ظرفیت خود را بالا می برد و مشکل اشتغال کشور را حل می کند.

وی تاکید کرد: به ازای هر مغازه عرضه برند خارجی که جمع شود، یک مغازه تولید داخل در کشور باز خواهد شد که به تولید ملی و اشتغال کمک می کند.

دهقانی نیا گفت: برآورد ما از قاچاق در حوزه پوشاک، 2.5 میلیارد دلار است و با برخورد درست با این امر، فشار ارزی در این حوزه برداشته می شود.

بر اساس این گزارش نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در ادامه اظهار داشت: در صورت برخورد با واحدهای عرضه کننده پوشاک قاچاق و جایگزین شده تولید داخلی، کارگر ایرانی به جای کارگر ترک و چینی به کار گرفته می شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای صادرات در حوزه پوشاک افزود: با رونق گرفتن بخش تولید دوباره به وضعیت دهه 80 و دوران اوج صادرات پوشاک بر می گردیم.

نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران تاکید کرد: 7 سال است که تولیدکنندگان می گویند مهمترین مشکل حوزه پوشاک، بحث قاچاق است و باید بستری برای فعالیت قانونی که بتوان کالای قاچاق از غیر قاچاق تشخیص داد، فراهم شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

ارسال نظرات