به مناسبت گرامیداشت نام و یاد شهدا اجلاسیه کنگره شهدای شهرستان و ۵۴۰۰ شهید کردستان در دهگلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۹۲۴۷۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  نشست هماهنگی برگزاری اجلاسیه کنگره شهدای شهرستان دهگلان و ۵۴۰۰ شهید کردستان با حضور مردم وخانواده‌های معظم شهدای شهرستان در اسفندماه برگزار شد.

در این نشست سرهنگ پاسدار محمد امانی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه دهگلان و دبیر کنگره شهدای شهرستان با اشاره به گرامیداشت و پاسداشت یاد و نام شهدای شهرستان، امنیت را یکی از پایه‌های استوار کشور دانست و گفت: دشمن همیشه به دنبال این است که امنیت پایدار اسلامی که در سایه حضور مردم و خون شهدا به دست آمده از ما بگیرند.

سرهنگ امانی افزود: دشمنان می‌خواهند جوانان و جامعه را نسبت به معارف اسلامی که ما را در مقابل دشمن قدرتمند می‌کند، بیگانه کنند.

وی به رشادت‌های رزمندگان این شهرستان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: صلابت و اقتدار رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی، دلهره را در دل دشمنان نظام انداخته بود و اجازه ورود گروهک‌های ضدانقلاب را به این خطه نداد.

امانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: شهدای شهرستان دهگلان با رشادت‌های بی‌بدیل خود نقش ارزنده‌ای در تثبیت امنیت پایدار استان کردستان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز، بسیج وظیفه بسیار سنگینی را برعهده دارد، گفت: جنگ امروز استکبار، یک حمله نظامی نیست بلکه به فرهنگ و اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند و جایی که بحث اعتقاد و باور‌های یک ملت در میان باشد، جنگی خطرناک‌تر از جنگ با گلوله است.

فرمانده سپاه دهگلان گفت: باید وصیت نامه‌ها و سبک زندگی زندگی شهدا الگویی برای زندگی همه ما باشد و زندگی نامه شهدای پیشمرگ در قالب کتاب، فیلم و شعر گنجانده شود و به نسل‌های آینده منتقل شود.

ارشدی فرماندار دهگلان و رئیس کنگره شهدای شهرستان

فرماندار دهگلان در ادامه افزود: برای برگزاری اجلاسیه نهایی بزرگداشت ۵۴۰۰ شهید کردستان باید شهرستان نقش خود را به خوبی ایفا کند و کمیته‌هایی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این اجلاسیه تشکیل دهند.

ارشدی گفت: نقش شهرستان‌ها در پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌های خاموشی که هم اکنون دردهگلان وجود دارد ترسیم شود و در قالب چندین کتاب چاپ شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان و تقدیر و سپاس از همراهی خانواده‌های معظم شهدای خطه فرهنگی کردستان، گفت: این کنگره یک حرکت فرهنگی و ارزشی در راستای ترویج فرهنگ ناب شهید و شهادت است.

فرماندار دهگلان با اشاره به نقش موثر نویسندگان، شاعران و فیلم سازان در برجسته کردن و بزرگداشت نام و خاطر شهدا تاکید کرد: باید از ظرفیت اقشار مختلف جامعه بویژه نویسندگان، شاعران و فیلم سازان برای زنده نگه داشتن نام شهدا و ترویج شیوه زندگی شهدا استفاده شود.

ارشدی خاطر نشان کرد: اگر سبک زندگی شهدا الگوی جامعه شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش می‌یابد و مردم در آرامش و آسایش زندگی می‌کنند.

وی هدف از برگزاری چنین اجلاسیه‌ها و کنگره‌هایی را آشنایی نسل جوان امروز با رشادت‌های شهدا در دوران هشت سال جنگ تحمیلی بیان کرد و گفت: ترویج فرهنگ ناب شهدا و شهادت از دیگر اهداف این اجلاسیه و کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات