خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه

ادبیات واشعار ما با ارزش و توحیدی است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: ادبیات فارسی و اشعار شعرای بزرگ و ادیبان ما عجین با مضامین و ارزش‌های توحیدی و اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۹۲۴۶۲
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرمانشاه، حضرت آیت‌الله شیخ مصطفی علما در آیین پایانی همایش علمی و پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در آینه ادبیات تعلیمی، اظهار داشت: شعرای بزرگ ما مانند فردوسی، سعدی، حافظ، مولوی و... دیوان‌های خود را با مضامین زیبای توحیدی آغاز کرده‌اند و با همین ارزش‌ها ادامه داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت:  ادبیات فارسی و اشعار شعرای بزرگ و ادیبان ما عجین با مضامین و ارزش‌های توحیدی و اسلامی است.

وی ادامه داد: پروین اعتصامی از شعرای بزرگ و کم نظیر ادبیات فارسی علاوه بر اینکه  اشعار زیبایش در طول زندگی مملو از ارزش‌های توحیدی و انسانی بوده است برای  سنگ قبر خود به زیبایی ارتباطش را با ارزش‌های توحیدی بیان می‌کند که  «صاحب آن همه گفتار، امروز سائل فاتحه و یاسین است».

علما دلیل زنده بودن این اشعار پس از قرن‌ها را عجین بودن مضامین آن‌ها با ارزش‌های الهی عنوان کرد و افزود: امروز می‌بینیم که اشعار مولوی در صنع خداوند پس از چندین قرن هنوز زنده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار