مسئولین مجمع رهروان امر به معروف شهرستان دشتی معارفه شدند

جلسه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دشتی با حضور امام جمعه ؛مسول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر ؛فرماندار ؛ فرمانده سپاه و مسولین ادارات و نهادها در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۲۴۳۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۱

مسئولین مجمع رهروان امر به معروف شهرستان دشتی معارفه شدندبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت السلام والمسیلمین مصلح امام جمعه محترم دشتی بیان کردند:
ما باید به گونه ای عمل نمائیم که جلوي خرافه گرائي گرفته شود و جوانان ما بدانند كه امام حسين (ع) براي برپايي امر به معروف و نهي از منكر قيام نمودند و بكوشيم تا اين مسئله بين جوانان ما نهادينه گردد.
وی با اصرار بر اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت:انجام این فریضه فراتر از حرام و حلال خداوند می پردازد.
وی گفت: آنچه با فطرت آدمی سازگار است ، معروف و آنچه براساس فطرت آدمی نادرست است منکر محسوب می شود و در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را احیاء ارزش ها و حرمت نهادن به حدود الهی عنوان عنوان کرد.
مسئول مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر (مصوب ۱۳۹۴) و مسئولیت های قانونی که متوجه دستگاه هاست گفت: تلاش ما بسط معروفات در جامعه اسلامی است.

سرهنگ خضر فقیه افزود: باید بسترها را به گونه ای طراحی کرد که احتمال بروز منکر به حداقل برسد.
وی در ادامه جلسه با اشاره به فرآیند امر به معروف و نهی از منکر در اسلام به مقایسه آن در سایر جوامع پرداخت و گفت: این موضوع تحت عنوان مسؤولیت اجتماعی در بسیاری از جوامع پیگیری و اجرا می شود.

وی از «ایجاد احساس مسؤولیت و تعهد» به عنوان اصل در این موضوع یاد کرد و افزود: باید به نحوی عمل کرد که افراد ضمن عمل به وظایف خود، نسبت به اجتماع نیز احساس مسؤولیت داشته باشند.
فرماندار محترم شهرستان دشتی با تأکید بر جنبه مردمی فریضه امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: می توان با لحاظ همه ظرافت های لازم، زمینه را برای اجرای این فریضه الهی در شهرستان دشتی فراهم آورد.
مهندس نادری ضمن تبیین دیدگاه اسلام به مقوله امر به معروف ونهی از منکر، این موضوع را ساز و کار نظارت شهروندان بر رفتار حاکمان دانست.
وی با ابراز امیدواری نسبت به فراگیر شدن امر به معروف و نهی از منکر در محیط های جامعه، پیشنهاداتی در در حوزه فرهنگ سازی، جذاب سازی، الگو سازی، علمی سازی و رفتار سازی این فریضه بیان داشت.همچنین برای توانمدسازی مجمع دو راهکار هویت بخشی و اثربخشی را مؤثر دانست.

 

همچنین در این جلسه حکم "حجت السلام والمسلمین ماندگار" به عنوان مسول مجمع امر به معروف و نهی از منکر و خانم "اکرم غیب اللهی" به عنوان مسول واحد خواهران مجمع شهرستان دشتی که از سوی نماینده ولی فقیه در شهر و رئیس مجمع استان صادر شده بود، به وی تقدیم شد و معاونین مجمع شهر هم معرفی شدند.
لازم به ذکر است مجمع امر به معروف و نهی از منکر بر اساس قانون مصوب مجلس تشکیلاتی مردم نهاد سازماندهی شده و در استان و شهرستان ها دارای معاونت ها، سازمان ها و ادارات، تشکل های مردمی، فرهنگی و معاونت سازمانهای نظامی و قضایی و همچنین واحد امور بانوان و ... می باشد.

ارسال نظرات