مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از رشد آمار گردشگران و رونق گردشگری اين استان در ماه‌ های آبان وآذر خبر داد و گفت: این روزها شاهد کامل شدن ظرفیت اقامت در هتل‌های استان هستیم.
کد خبر: ۹۰۹۲۴۲۶
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، «سید مصطفی فاطمی» با اشاره به رونق گردشگری پاییز و جذب گردشگر در نقاط مختلف استان، اظهار داشت: آمار گردشگران به رغم مشکلات بین‌المللی و تحریم‌ها در ماه‌های آبان و آذر رو به افزایش بوده است به طوری که در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۵ درصدی آمار گردشگران شهر جهانی یزد بوده ایم.

وی با اشاره به افزایش آمادگی زیرساخت‌های گردشگری در پذیرایی از گردشگران، تصریح کرد: هر چند سال‌های گذشته آمار گردشگران در این دو ماه همواره با کاهش مواجه بوده، اما خوشبختانه این روز‌ها زیرساخت‌های اقامتی استان هم پذیرای گردشگران بیشتری نسبت به سال گذشته است.

این مسئول معرفی ظرفیت‌ها و رونق گردشگری نقاط مختلف استان یزد به مردم دیگر استان‌ها و کشور‌ها از اهداف مهم برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی این دستگاه عنوان کرد و گفت: ۸۰ برنامه، رویداد و جشنواره به مناسبت شب یلدا برگزار شد و برنامه‌هایی که تاکنون در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی طراحی و اجرا شده با استقبال خوب شهروندان همراه بوده است.

وی در مورد برخی از مهمترین برنامه‌های اجرا شده نیز تصریح کرد: جشنواره‌های خرما، مجسمه‌های شنی، زعفران، کودک، آلبالو، قورمه، آیین‌های سنتی روستای رشکوئیه با عنوان لپو کلوخ در شهرستان‌هایی، چون بافق، بهاباد، مهریز و تفت از برنامه‌های مورد استقبال مردم بودند.

فاطمی اضافه کرد: به دنبال برگزاری این جشنواره‌ها و استقبال چشمگیر مردم، جشنواره زردک در خرانق شهرستان اردکان نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان اینکه اولویت رشد و توسعه استان توجه جدی و علمی به صنعت گردشگری است، تصریح کرد: در این مسیر علاوه بر گردشگری تاریخی و فرهنگی باید در اولویت‌های بعدی به گسترش هماهنگ و متوازن استان در این صنعت و در بخش‌های طبیعت گردی و گردشگری سلامت توجه ویژه‌ای کرد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات