خبرهای داغ:
مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند تأکید کرد

لزوم توجه به اصل شایستگی برای گزینش افراد در آموزش و پرورش

مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند با انتقاد از حاکم شدن نگاه سیاسی در آموزش و پرورش، بر پرهیز از دخالت ناموجه عناصر سیاسی در آموزش و پرورش تأکید و عنوان کرد: آموزش و پرورش به لحاظ محتوایی با سایر نهادهای اجرایی بسیار متفاوت است، بنابراین در آموزش پرورش حتما باید اصل شایستگی و فرهیختگی برای گزینش افراد مد نظر باشد.
کد خبر: ۹۰۹۲۳۰۱
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳

لزوم توجه به اصل شایستگی و فرهیختگی برای گزینش افراد در آموزش پرورشبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، علیرضا غلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه نهاوند ضمن تأکید بر لزوم تقویت سوادآموزی در شهرستان و توجه ویژه به این مهم بیان داشت: با توجه به اطلاع‌رسانی عمومی صورت گرفته از طریق رسانه‌ها؛ شهرستان نهاوند در زمینه برگزاری دوره سوادآموزی از ۶۹ نفر در سال گذشته به ۲۰۰ نفر در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص تعریف ‌شده برای نهاوند ۳۳۰ نفر است، گفت: با کمک بخشداران و مسئولین رشد خوبی در این زمینه داشته‌ایم اما بازهم برای رسیدن به هدف تعریف‌شده باید تلاش کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند با اشاره به اینکه در دوره انتقال سال گذشته ۱۰۰ نفر ثبت‌نام و امسال ۱۱۴ نفر و در دوره تحکیم سال گذشته ۵۰ نفر و امسال ۱۰۳ نفر ثبت‌نام داشته‌ایم، گفت: در مجموع حدود ۶۶ درصد از تعهدی که اداره کل استان برای ما تعیین کرده محقق شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف، گفت: هدف ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در جامعه با آموزش مهارت های لازم است.

غلامی در خصوص وضعیت سیستم گرمایشی مدارس نهاوند نیز گفت: ۲۱۲ آموزشگاه دولتی در شهرستان نهاوند وجود دارد که از این تعداد ۱۰۵ مدرسه دارای سیستم گرمایشی استاندارد، ۱۰۳ آموزشگاه دارای بخاری هرمنوتیک، ۳ آموزشگاه با جمعیت کم به‌صورت کانکسی و با سیستم گرمایشی برقی و یک آموزشگاه عشایری سیار نیز دارای وسیله گرمایشی نفتی است.

وی با تأکید بر اینکه ۵۰ درصد مدارس شهرستان از سیستم گرمایشی استاندارد بهره‌مند هستند، گفت: مدارسی که از بخاری‌ برقی و نفتی استفاده می‌کنند دارای جمعیت بسیار کم هستند و مدرسه‌ای که مختص عشایر است دانش‌آموزان در ابتدای فصل سرما از شهرستان به سمت مناطق گرمسیر کوچ می‌کنند.

مدیر آموزش‌وپرورش نهاوند با اشاره به وضعیت سرویس بهداشتی‌های مدارس نهاوند نیز گفت: طی آخرین بررسی‌ها در حال حاضر ۴ مدرسه شهرستان دارای سرویس بهداشتی بسیار نامناسب هستند که درخواست ساخت مجدد به سازمان نوسازی داده‌شده و ۲۰ آموزشگاه هم نیازمند تعمیر هستند.

وی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت تعدادی از معلمان نیز گفت: اقداماتی توسط مسئولین صورت گرفته اما بهتر بود به نتیجه نهایی می رسید و سپس اطلاع‌رسانی صورت می‌گرفت چراکه این مهم که از سال ۱۳۹۱ با توجه به مصوبه مجلس آغازشده به‌صورت سهمیه در حال اجراست.

غلامی با انتقاد از حاکم شدن نگاه سیاسی در آموزش و پرورش، بر پرهیز از دخالت ناموجه عناصر سیاسی در آموزش و پرورش تأکید و عنوان کرد: آموزش و پرورش به لحاظ محتوایی با سایر نهادهای اجرایی بسیار متفاوت است، بنابراین در آموزش پرورش حتما باید اصل شایستگی و فرهیختگی برای گزینش افراد مد نظر باشد و ظلم می‌دانم که به خاطر اندیشه سیاسی خودم، مدیر و یا نیروی ناکارآمدی را در آموزش و پرورش به مردم و دانش آموزان تحمیل کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات