معاون نهضت سواد آموزی استان خراسان رضوی:

شاخص باسوادی در خراسان رضوی بیش از 97 درصد است

معاون نهضت سواد آموزی استان خراسان رضوی گفت: شاخص باسوادی در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال خراسان رضوی،۹۷/۳ دهم درصد است.
کد خبر: ۹۰۹۲۲۸۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مصطفی اسدی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سوادآموزی اظهار داشت: تعلیم و تربیت یکی از فرصت‌های اساسی برای توانمندسازی بشریت است و در تمام ادیان به علم آموزی تاکید فراوان شده است.

وی افزود: در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۱۰۵ هزار فرد بی سواد در خراسان رضوی وجود دارد.

اسدی ادامه داد: نرخ سواد از ۱۵ تا ۱۰۰ سال ۸۶ درصد است که معادل نرخ جهانی است. در گروه سنی ۲۵ تا ۶۴ سال و ۲۵ تا ۶۴ بیشتر از میانگین جهانی است، ولی در گروه ۶۵ سال به بالاتر کمتر از میانگین جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات اساسی در راستای با سوادی اتباع خارجی در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۲۷۰۰ نفر از اتباع استان در پوشش سوادآموزی ما قرار دارند.

معاون نهضت سواد آموزی استان خراسان رضوی بیان داشت: ۱۰۰ مرکز یادگیری و یاددهی در استان وجود دارد که چهار هزار آموزش دهنده به سوادآموزان خدمات عرضه می‌کنند که ۹۰ درصد آموزش دهندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ما در تعداد مراکز یادگیری رتبه اول کشوری را کسب کردیم، ادامه داد: در زندان‌ها نیز دو مورد در مشهد و یک مورد در تربت حیدریه مرکز یادگیری داریم که در شهرهایی، چون تربت جام و برای اتباع بیگانه در هفته سواد اموزی مراکز یادگیری دیگری افتتاح خواهیم کرد.

اسدی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۵۰۰ از افراد بی سواد در خراسان رضوی به جمعیت بی سوادان افزوده می‌شود، افزود: امروز ۱۰۵ هزار نفر بی سواد در استان داریم که ۴۰ درصد بی سوادان ما از حاشیه شهر مشهدهستند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود:میزان باسوادی ساکنان شهر‌ها در این استان به میزان ۱۰.۹ درصد بیشتر از جامعه روستایی می‌باشد همین شاخص در کشور ۱۲.۳ درصد است.

وی در پایان گفت: شاخص باسوادی در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال خراسان رضوی، ۹۷ و ۳ دهم درصد است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها