رئیس سازمان چای کشور‌ با اشاره به پرداخت ۵۱۲ میلیون تومان از مطالبات چایکاران گفت: تاکنون ۲۱۶ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان از مطالبات چایکاران واریز شده است.
کد خبر: ۹۰۹۲۱۷۵
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور  اظهار داشت:‌ در تاریخ 28 آذر مبلغ 512 میلیون تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنان واریز شد با این حساب کارخانجات چایسازی تاکنون بیش از 95 درصد از قدرالسهم خود را به چایکاران دو استان گیلان و مازندران پرداخت کرده‌اند.

رئیس سازمان چای کشور‌ ضمن اشاره به اینکه دولت قدرالسهم خود را در ماه‌های گذشته به طور صد در صدی پرداخت کرده است عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر 216 میلیارد و 315 میلیون تومان از کل مطالبات چایکاران شمالی پرداخت شده است و مابقی مبالغ باقیمانده نیز به زودی به حسابشان واریز می‌شود.

جهانساز با بیان اینکه حدود 4 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران در نوبت پرداخت قرار دارد تصریح کرد:‌ کارخانجات فرآوری و چایسازی شمال امسال همکاری خوبی با دولت داشتند بنابراین امیدواریم مابقی طلب چایکاران نیز در اسرع وقت توسط کارخانجات تأمین اعتبار و به حساب چایکاران واریز شود.

وی زمان پرداخت خسارت سرمازدگی و خشکسالی باغات چای را نیز متذکر شد و خاطرنشان کرد:‌ تمامی بررسی‌های لازم توسط کارشناسان سازمان چای و دستگاه‌های ذیربط انجام شده است و به محض تأمین اعتبار لازم از سوی دولت مبالغ خسارات به کشاورزان چایکار گیلان و مازندران پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور اجرایی کردن طرح بیمه فراگیر باغات چای را یکی از این برنامه‌های موفق جهت حمایت از چایکاران شمالی دانست و تصریح کرد:‌ درصدد هستیم با رفع برخی از نواقص موجود در فرآیند اجرای بیمه‌های فراگیر این طرح را به صورت کامل در سال زراعی جدید اجرایی کنیم.

به گزارش تسنیم،‌ تا تاریخ 30 مهر 97 در حدود 112 هزار و 736 تن برگ سبز چای در مجموع از کشاورزان استان‌های گیلان و مازندران خریداری و به کارخانه‌های چایسازی تحویل داده شد که از این میزان حدود ‌39 هزار و 983 تن برگ سبز درجه یک و 72 هزار و 753 تن نیز برگ سبز درجه دو بوده است.‌

انتهای پیام/ ت

ارسال نظرات