حجت الاسلام کریمی تبار ، گفت: مسئولان در هر مقام و جایگاهی که قرار دارند باید نسبت به سمت خود متعهد و مقید بوده و رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات مردم از مهم‌ترین دغدغه‌های آن‌ها باشد.
کد خبر: ۹۰۹۲۰۲۹
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر در جمع نمازگزاران ایلامی، اظهار کرد: مسندهای مدیریتی محل خدمتگزاری و رفع مشکلات مردم است.

وی، با تأکید بر اینکه مسئولان باید بدانند در پیشگاه خداوند باید پاسخگوی اعمال و کردار خود باشند، تصریح کرد: کارگزاران انقلاب اسلامی باید آگاه باشند پذیرش مسئولیت‌ها به محل پاسخگویی به خواسته‌های مردم و تکریم ارباب و رجوع است.

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه فلسفه مسئولت در اسلام خدمت به مردم است، ابراز کرد: مسئولان در هر مقام و جایگاهی که قرار دارند باید اولاً نسبت به سمت خود متعهد و مقید باشند و دوما رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات مردم از مهم‌ترین دغدغه‌های آن‌ها باشد.

حجت‌الاسلام نور کریمی تبار، یادآور شد: متأسفانه برخی از مسئولان فرصت خدمتگزاری مردم را به محلی برای سوءاستفاده از منصب برای خود و اطرافیانشان تبدیل کرده‌اند که باید با این امر برخورد شود و اگر کسی مرتکب این امر شد باید جوابگو و پاسخگوی مردم و اذهان جامعه باشد.

وی، در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات پاسخگویی به مردم قبل از خطبه‌های نماز جمعه و حضور مدیران در میزهای خدمت، تصریح کرد: در جلسه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر استان ایلام مقرر شد همه دستگاه‌های اداری یک روز در هفته را به پاسخگویی به مردم و رسیدگی به درخواست‌های آن‌ها اختصاص دهند.

خطیب نماز جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره ورود پیکرهای پاک 46 شهید تازه تفحص شده دوران 8 سال دفاع مقدس از مرز مهران، یادآور شد: مردم استان ایلام در استقبال از این شهدای عزیز به‌حق سنگ تمام گذاشتند و ثابت کردند که استان ایلام استانی شهیدپرور و ولایتمدار است و باید گفت که این استان قدمگاه شهیدان و زائران عتبات عالیات است.

امام‌جمعه ایلام، تصریح کرد: مردم استان ایلام، طی سه روز گذشته، افتخار میزبانی شهدای گران‌قدری را داشته‌اند که بعد از گذشت بیش از 30 سال به کشور بازگشته‌اند و امیدواریم که میزبانان شایسته‌ای برای این شهدای عظیم الشان بوده باشیم.

حجت‌الاسلام کریمی تبار، افزود: شهدای عزیز تازه تفحص شده بعد از سالیان دراز، زمانی به کشور بازگشته‌اند که دل‌های ما را زنگار دنیوی گرفته است، این شهدا که با اهدای جان شیرین خود به عهد خود با خداوند وفا کردند، آمده‌اند تا ما را نسبت به اعمال و کردارمان در پیشگاه خداوند هوشیار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، بیان کرد: شهدا ناظر و شاهد کردار ما هستند، ما بازماندگان از کاروان شهدا باید وفادار به آرمان‌های شهدا باشیم و به‌ویژه اینکه در آستانه سالروز عملیات کربلای چهار هستیم و باید به عظمت کار شهدا واقف باشیم.

امام‌جمعه ایلام، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز 9 دی‌ماه و اهمیت این روز در تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: در 9 دی مردم کشور عزیزمان و استان ایلام نیز با حضور خود درصحنه طومار فتنه گران را در هم پیچیدند و اعلام کردند که تا پای جان بر آرمان‌های انقلاب اسلامی پایدار هستند.

 

ارسال نظرات