خبرگزاری بسیج: خانه اتیسم نسوز با هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان از سوی خیرین بازسازی و با کمک فرمانداری، شهرداری و دهیاری امین آباد تجهیز شده است.
کد خبر: ۹۰۹۲۰۰۵
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹

دکتر فائزه دهقان، دکترای علوم اعصاب و کارشناس ارشد کار درمانی گفت: 250 کودک از مقطع سنی زیر دو سال تا نوجوان در این مرکز عضو هستند که کلاس های کاردرمانی، گفتار درمانی، روانشناسی، بازی درمانی و کلیه درمان های تکمیلی به آنان ارائه می شود. وی افزود: ویزیت رایگان پزشکان مغز و اعصاب، روانپزشک کودک، مشاوره خانواده و ارزیابی های رشدی رایگان در این مرکز انجام می شود. وی افزود: کودکان اتیسم این مرکز از مناطق اطراف اسلامشهر، ورامین، جنوب شرق تهران و شهرری به خانه مهر اتیسم امین آباد مراجعه می کنند که هزینه رفت و آمد بر عهده خودشان است که با توجه به مشکل خانواده ها در حال رایزنی برای ایجاد سرویس برای آنها هستیم..

دهقان افزود: خانه اتیسم نسوز با هزینه ای بالغ بر 200 میلیون تومان از سوی خیرین بازسازی و با کمک فرمانداری، شهرداری و دهیاری امین آباد تجهیز شده است. وی مشکل تامین هزینه های درمان و پرسنل درمانگر را از جمله مواردی دانست که نیاز به توجه بیشتری دارد.

کارشناس ارشد کار درمانی با اشاره به هزینه بالای درمان توانبخشی افراد اتیسم گفت: هزینه ماهانه هر فرد مبتلاآزمایشات، دارو، و غیره 2 میلیون تومان در ماه است که متاسفانه بیمه ها این هزینه ها را پوشش نمی دهند و خانواده ها به تنهایی از عهده پرداخت این مخارج بر نمی آیند.این در حالی است که هزینه های درمان در مراکز خصوصی و دولتی هم خیلی بالاتر است. ما هم اگر خیرین کمک کنند امکان پذیرش بیشتری داریم. وی افزود: هزینه کلاس کار درمانی و گفتار درمانی 25 هزار تومان و 45 دقیقه در ماه و  کلاس های آموزشی 18 هزار تومان است این در حالی است که هزینه این کلاس در بخش دولتی 35 و در بخش خصوصی 65 هزار تومان است.    

فائزه دهقان، اظهار داشت: خانه اوتیسم امین آباد در محل مدرسه ای قدیمی در محله نسوز مستقر است که از سوی خیرین بازسازی شده و از آموزش و پرورش اجاره کرده ایم که میزان قرار داد مطابق قراردادهای آموزش و پرورش منعقد شده است.

 

ارسال نظرات