امام جمعه شهرکرد گفت: انتظار مردم چهارمحال و بختیاری درخصوص آب آن است که بر اساس واقعیات و نه تحت تاثیر شانتاژگرایی تصمیم‌گیری شود.
کد خبر: ۹۰۹۲۰۰۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، گفت: مناسبت‌های زیادی از جمله شب یلدا، روز ثبت احوال، میلاد حضرت مسیح و آغاز سال جدید میلادی و ... در هفته پیش‌رو وجود دارد که به دلیل اهمیت موضوع آب، از موارد دیگر می‌گذرم.

خطیب نماز جمعه شهرکرد، افزود: امروز جمعی از هم‌استانی‌ها از اطراف برای مسئله آب در نماز جمعه شهرکرد حضور دارند، به همین دلیل خطبه دوم نماز را به این موضوع اختصاص داده‌ام.

وی با اشاره به اینکه باید تشکر کنم از مردمی که برای بیان مشکل خود به نماز جمعه مراجعه کرده‌اند و این نشان از پایبندی مردم چهارمحال و بختیاری به انقلابشان است، ادامه داد: مسؤولان زمینه اعتراض به‌جای مردم را فراهم کنند و به درد دل‌ها و خواسته‌های آن‌ها توجه داشته باشند این حق مردم بر گردن مسؤولان است.

نکونام با بیان اینکه دولتمردان انتخاب شدند تا رافع مشکلات مردم باشند نه اینکه مشکلی بر مشکلات آن‌ها ایجاد کنند، عنوان کرد: انتظار مردم چهارمحال و بختیاری درخصوص آب آن است که بر اساس واقعیات تصمیم‌گیری شود، نه تاثیر شانتاژگرایی.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روی صحبت من با شما مسؤولان است که می‌خواهید با احداث تونل غیرقانونی گلاب به 14 شهر آب برسانید و کف زاینده‌رود آب جاری کنید، اما با کدام آب؟ شما آمار دارید پشت سد زاینده‌رود چقدر آب جمع شده است؟ وقتی می‌گویم باید بر اساس واقعیت‌ها عمل شود منظورم همین است.

از نمایندگان مجلس بابت نامه به رئیس جمهور تشکر می‌کنم

وی اضافه کرد: تونل غیرقانونی گلاب زیر سد زاینده‌رود و در حوزه اصفهان واقع شده است، انتقال آب از این تونل حداقل دو ضایعه در پی دارد، اول اینکه منجر به خشک شدن باغات و مزارع دو شهرستان بن و سامان و آسیب جدی به زندگی مردم حاشیه زاینده‌رود می‌شود و دیگر اینکه انتقال آب از طریق تونلِ غیرقانونی گلاب چه بسا به خشک شدن ابدی زاینده‌رود بیانجامد مگر آنکه بخواهید دست به کار خطرناک دیگری مثل اجرای تونل کوهرنگ 3 و ... بزنید.

نکونام تصریح کرد: هم‌اکنون مردم استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد هم معترض هستند، باید از نمایندگان این استان‌ها و همچنین نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس تشکر کنیم که نامه‌ای برای ریاست جمهور ارسال کردند و از این نمایندگان تقاضا داریم تا حل مشکل، ایستادگی کنند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه به‌جد از مسؤولان می‌خواهم با تصمیمات عجولانه و غیرمدبرانه بر مشکلات کشور اضافه نکنند و این اقدامات مسکن‌گونه تبعات جدی دارد، گفت: مشکلات آبی چهارمحال و بختیاری تنها مختص زاینده‌رود نیست و در همه‌جای استان شاهد آن هستیم.

ارسال نامه پیرامون مشکلات استان به مقام معظم رهبری

وی تاکید کرد: نامه‌ای مفصل برای مقام معظم رهبری ارسال کردم و در آن به مشکلات آبی چهارمحال و بختیاری اشاره کردم، در این نامه نوشتم که بسیاری از روستاهای این استان با تانکر آبرسانی می‌شود و زنان و دختران باید ظرف‌های بزرگ آب را بر دوش خود حمل کنند.

نکونام ادامه داد: در نامه‌ای که به رهبری ارسال کردم نوشتم روستای شاخص ایثارگری چهارمحال و بختیاری در 2 یا 3 کیلومتری زاینده‌رود بعد از سه شبانه‌روز فقط سه ساعت آب دارد، چند دشت بزرگ در استان داریم که بحرانی هستند درحالی که بیشترین میزان بیکاری را در این استان شاهد هستیم، اداره آب نیروی استان همجوار با رفتارهای اشتباه خود باعث تحریک مردم می‌شود و بدون مجوز ویلاهای متعدد در اطراف سد کوهرنگ ساخته‌ که حکم قطعی برای تخریب آن‌ها صادر شده است اما به دلیل اقتدارگرایی جلوی اجرای آن‌ را گرفتند.

90 درصد آب چهارمحال و بختیاری به استان همجوار می‌رود/ مدیریت آب مشکل دارد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در نامه به رهبری عنوان شده است که مردم این استان چون حامیان مقتدری در سطح کشور ندارند حقشان پایمال می‌شود و چون بالادست هستند همیشه متهم هستند که آب به پایین دست نمی‌دهد، افزود: همچنین ذکر کردم الان 90 درصد آب زاینده‌رود به استان همجوار می‌رود ولی آن را درست مدیریت نمی‌کنند آنگاه در این استان باغاتی هستند که در حال خشک شدن است.

وی با بیان اینکه به مقام معظم رهبری نوشتم صدای مردم چهارمحال و بختیاری چون همراه با جنجال و هیاهو نیست کمتر به جایی می‌رسد اما یک استان مقتدر می‌تواند یک کار غیرقانونی مثل تونل گلاب را به یک باره به یک کار قانونی تبدیل کرده و برای اجرای آن ردیف اعتباری هم بگیرد، عنوان کرد: مردم این استان فرهنگ، آداب و گویش مختلف دارند اما دل‌هایشان یکی است و همراه نظام جمهوری اسلامی هستند انصاف نیست این مردم مورد بی‌مهری قرار گیرند و از آب و خاک محروم شوند.

مردم به سوءاستفاده کنندگان میدان ندهند
نکونام تاکید کرد: مردم نباید میدان به سوءاستفاده‌کنندگان بدهند و باید با یکدیگر متحد باشند، تاکید می‌کنم هیچ‌کس نباید از این اجتماع‌های استانی سوء‌استفاده کند، این تجمع‌ها برای حل مشکلات استان است، تقاضای مردم چهارمحال و بخیاری این است که کارها از راه قانونی حل و فصل شود.

ارسال نظرات