خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه گفت: فقرا در مناسبت‌های خاص سال به فراموشی سپرده نشوند.
کد خبر: ۹۰۹۱۹۸۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۳۰ آذر ماه در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، بیان کرد: از نامهای روز قیامت، آنگونه که در روایات و آیات قرآن اشاره شده است، یوم‌الحساب و یا روز حسابرسی به اعمال مردم است و از آیات قرآن کریم می‌توان استباط کرد کسانی که در قیامت دچار عذاب خواهند شد، کسانی هستند که روز حساب و کتاب را در دنیا از یاد برده بودند.

وی ادامه داد: عذاب قیامت در واقع برای کسانی است که آخرت و قیامت را فراموش کنند، امیرالمومنین در نهج‌البلاغه، یوم‌الحساب را تشریح کرده و فرموده روزی است که خداوند در آن روز همگان را جمع خواهد کرد و به صورت دقیق و ریز به حساب مردم رسیدگی خواهد کرد و همه خاضع شده و ذلیلانه در برابر خداوند خواهند ایستاد و عرق تمام بدن آنان را فراخواهد گرفت و زمین نیز به لرزه درخواهد آمد.

.حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه ۲۶ آذر روز حمل و نقل است، خاطرنشان کرد: تمامی اعمالی که انسانها انجام می‌دهند اگر به درستی باشد، سراسر عبادت است، حتی کسی که رانندگی می‌کند اگر کار خود را به درستی انجام دهد، در واقع در حال عبادت بوده و تمامی کارهایی که با قصد قربت و برای نیاز جامعه انجام می‌شود، در نزد خداوند عبادت محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار کرد: برخی کارها نه تنها عبادت بوده بلکه ثواب زیادی دارند، مخصوصا رانندگانی که با کامیون، اجناس مردم را به مقصد می‌رسانند و چرخش جامعه به دست آنان است و روزها و ماهها از خانواده دور می‌مانند، اگر این کار را به قصد قربت الهی انجام دهند، خداوند ثواب مضاعف به آنان خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه امروز ۳۰ آذر ماه مصادف با شب یلدا و طولانی‌ترین شب سال است، تصریح کرد: از ایام قدیم، رسم است که در این شب، به دید و بازدید می‌روند و باید این شب را به گونه‌ای رقم بزنیم که برای آخرت توشه‌ای داشته باشیم، صله رحم مقام و منزلت بزرگی در نزد خداوند دارد و در صله ارحام نباید معصیت کرد، گاهی مشاهده می‌شود برخی مراسماتی در این شب می‌گیرند که مطابق شئونات اسلامی و دینی ما نیست و موجب عذاب در قیامت خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، نباید فقرا را در این شب فراموش کنیم و بخصوص بهتر است در خانواده‌ها اگر کسی توانایی مالی ندارد، همه به او کمک کنند.

وی با تبریک فرا رسیدن سال نو میلادی و میلاد حضرت عیسی (ع) گفت: ۴ دی ماه مصادف با سالروز ولادت حضرت عیسی(ع) است، این پیامبر اولوالعزم ۶۲۲ سال قبل از هجرت پیامبر به دنیا آمد و آنطور که ما مسلمانان به پیامبر خود معتقد هستیم، به حضرت عیسی نیز اعتقاد داریم چرا که پیامبر خداوند است و در میان پیامبران هیچ فرقی نیست.

انتهای پیام

ارسال نظرات