نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه استان از نهمین نمایشگاه کتاب البرز بازدید کردند

آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه و سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) از نهمین نمایشگاه کتاب البرز در باغ گل های پارک چمران کرج بازدید کردند.
کد خبر: ۹۰۹۱۹۷۷
|
۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه و سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) از نهمین نمایشگاه کتاب البرز در باغ گل های پارک چمران کرج بازدید کردند.

نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه استان از نهمین نمایشگاه کتاب البرز بازدید کردند

این نمایشگاه با حمایت و همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، استانداری البرز، شهرداری کرج و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

آیت‌الله محمدمهدی حسینی‌همدانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان، اظهار داشت: ناشران حاضر در نمایشگاه حضور خوبی داشتند و نحوه عرضه کتاب نیز قابل قبول بود.

وی افزود: سال‌های گذشته موفق نشدم به درستی رصد و ارزیابی داشته باشم اما این نمایشگاه با توجه به ناشرانی که شرکت کردند سطح خوبی داشت.

امام جمعه کرج بیان کرد: محیط و محل برگزاری نمایشگاه کتاب باید دستخوش تغییرات شده و تقویت شوند؛ همچنین کتاب‌ها نیز بهتر است قوی‌تر شود.

وی ادامه داد: با بیشتر کردن تمهیدات و تسهیلات نمایشگاه با استقبال و حضور ناشران بیشتری مواجه خواهیم شد.

آیت الله حسینی‌همدانیبه انجام هزینه برای ایجاد فضای مورد دلخواه ناشران و شرکت‌کنندگان اشاره کرد و یادآور شد: تبلیغ محیطی در سطح شهر و هم‌صدایی رسانه‌ها برای حضور مردم و مخاطب ضروری است؛ باید فضایی را فراهم سازیم تا با استقبال مردم مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد هیجانات و فراهم ساختن افزودنی‌های مجاز همچون برگزاری نشست‌های علمی و پخش فیلم‌های مجاز به رونق این نمایشگاه کمک خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز عدم وجود یک جایگاه همیشگی برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ضعف بزرگ این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: حتما باید مسؤولان استانی برای رفع این معضل تلاش کنند و اقدام عاجل داشته باشند.

وی با بیان اینکه کتابخانه تخصصی و مرکزی در استان کم وجود دارد، بیان کرد: توصیه می‌شود در رابطه با توسعه فرهنگ کتابخوانی تلاش شود؛ برای تحقق این شعار وقف گردش کتاب در مصلای کرج در دستور کار قرار گرفته است.

عزیزالله شهبازی نیز در بازدید از نهمین نمایشگاه کتاب البرز با بیان اینکه این نمایشگاه نیازمند تبلیغات و جانمایی بهتری بود، افزود: انتظار ما از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این است که برای برگزاری نمایشگاه های بعدی مکان بهتر و مناسب تری با توجه به اینکه ناشران هزینه کرده اند را در اختیار آنان قرار دهد.

برگزاری جلسات نقد و رونمایی کتاب، کارگاه‌های آموزشی، داستان‌نویسی، تکنیک بالابردن توانمندی فردی، برگزاری جنگ شادی کتاب، جشن امضاء کتاب، تئاتر کودک با موضوع ‌کتاب خوانی، نمایش‌های طنز برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان، نشست‌های تخصصی با مسئولان، برگزاری شب شعر و ادبیات، برگزاری ایستگاه سرگرمی کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه بود.

نهمین نمایشگاه کتاب البرز از روز یکشنبه 25 آذرماه به مدت پنج روز در باغ گل های پارک چمران کرج برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها