خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک ستاره درخشان در عمر چهل ساله انقلاب می‌درخشد.
کد خبر: ۹۰۹۱۸۳۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

به گزارش بسیج از ارومیه، جلیل وحیدی صبح امروز، ۲۹ آذر ماه، در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سال جاری در استان، که در محل دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، در رابطه با مظلومیت دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک ستاره درخشان در عمر چهل ساله انقلاب می‌درخشد و استان دارای ۲۴ هزار شهید مهاجر و غیربومی و ۱۲ هزار شهید بومی است.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون در ساحت و شان دفاع مقدس و در راستای ترویج معارف و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به صورت ساختاری در کل کشور اقدامی صورت نگرفته است.

وحیدی با بیان اینکه در کنار تمام زیبایی‌ها باید به رشادت‌ها، ارزش‌ها و مفاخر استان توجه شود، خاطرنشان کرد: دفاع مقدس، امروز یک میثاق ملی و دینی است و در رابطه با گذرهای ایثار و مقاومت در شهر، احیای نقاط بمباران شده در شهرها، پناهگاه‌های دفاع مقدس، اعزام نیروها و مراکزی که امروز به مراکز خدماتی تبدیل شده ولی در زمان دفاع مقدس به عنوان مراکز مدیریت بودند، مورد توجه است..

وی یادآور شد: ۳۵ نقطه از شهر ارومیه طی هشت سال دفاع مقدس بمباران شده که جمعا ۵۴۹ شهید در شهر تقدیم انقلاب شده که از این تعداد ۳۹۵ شهیده و ۱۵۴ شهید بوده و در شهرستان مهاباد ۷ مورد نقطه بمباران شده و ۷۰ شهید و شهرستان پیرانشهر ۶۵ مورد منطقه بمباران شده و ۱۶۳ شهید شناسایی شده است و می‌توانند به عنوان پلاک‌های ماندگار و سبقه دینی و اعتقادی و گذرهای ایثار و مقاومت تبدیل کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی در رابطه با شناسایی پناهگاه‌های زمان دفاع مقدس در شهر ارومیه گفت: در زمان دفاع مقدس ۶۸ پناهگاه داشتیم که از این تعداد اکنون ۲۷ پناهگاه فعال بوده که ۱۷ باب تبدیل به انبار شده و در دست شهرداری و دستگاه‌های مختلف است و ۷ باب نیز تبدیل به پایگاه بسیج شده و تعداد پناهگاه خالی ۴۱ مورد است.

 انتهای پیام

ارسال نظرات