مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: دلالان مهم ترین موانع برای توسعه گردشگری هستند.
کد خبر: ۹۰۹۱۸۰۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، جلیل جباری ظهر امروز در آیین رونمایی از سایت شفا که با رویکرد گردشگری سلامت در آمفی تئاتر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان گردشگری اعتبار کافی را برای سرمایه‌گذاران بخش سلامت قرار داده‌ است، اظهار کرد: گردشگری سلامت یکی از اولویت‌های اصلی و برنامه‌های مهم حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان است.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی به عنوان دبیرخانه کمیته گردشگری سلامت مسوولیت هماهنگی و ایجاد برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از ظرفیت گردشگری سلامت استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مسوولیت ایجاد هماهنگی گردشگری سلامت بر عهده سازمان علوم پزشکی، استانداری و نیروی انتظامی است تصریح کرد: یکی از مهمترین کار سازمان میراث فرهنگی حضور در نمایشگاه‌های گردشگری برای بیان ظرفیت‌های حوزه سلامت بوده و همچنین جذب و حمایت گردشگران خارجی است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن پرداخت تسهیلات کم‌بهره و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای مجتمع‌های آب‌ درمانی که می‌تواند محیط مناسبی برای گردشگران حوزه سلامت باشد و همچنین آموزش عوامل دست‌اندرکار حوزه گردشگری از دیگر وظایف میراث فرهنگی است.

جباری بیان کرد: حوزه گردشگری سلامت شامل گردشگری پزشکی در این بخش افراد تحت درمان و جراحی قرار می‌گیرند، طبیعت درمانی استفاده از آب درمانی، لجن‌ درمانی و نمک درمانی که زیر نظر پزشکان مجرب استان است، و بخش آخر از حوزه گردشگری سلامت گردشگری تندرستی است.

وی تصریح کرد: در بخش تندرستی حوزه گردشگری فردی که بر اثر فشار کاری و فشار زندگی شهری می‌خواهد در طبیعت حضور پیدا کند، میراث فرهنگی فضا و تفرجگاه را ایجاد می‌کند که به دور از تنش‌های زندگی در این فضا حضور پیدا کرده و استفاده کنند.

جباری از جمله موانع توسعه حوزه گردشگری سلامت را فعالیت غیر قانونی افراد، واسطه‌ها، دلالان، که به دنبال سوء استفاده از بخش گردشگری هستند و همچنین نبود پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در کشورهای مبدا و لزوم هماهنگی و همکاری مجموعه ارگان‌ها و دستگاه‌ها که می‌توانند به همکاری هم در این حوزه همکاری کنند، دانست.

انتهای پیام

ارسال نظرات