خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه به اروپایی که فقط از آن‌ها شعار شنیدیم نباید اعتماد کنیم، گفت: ولایتمداری و اجرایی کردن فرامین رهبری تنها راه مقابله با دشمن است و هر راهی که در مسیر ولایت نباشد شیطانی است.
کد خبر: ۹۰۹۱۷۷۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ آیت‌الله عباس کعبی پیش ظهر امروز در دهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی و طلبه استان اصفهان با بیان اینکه آیت‌الله طباطبایی نژاد، امام‌جمعه اصفهان یک الگو برای مردم هستند و هفت نفر از خانواده ایشان شهید شده‌اند، اظهار کرد: اصفهان استان شهدای بزرگ، پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی و مرکز فقه‌ها و حوزه‌ای بزرگ است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شیخ بهایی، میرداماد، شهیدان نواب صفوی، بهشتی، طباطبایی نژاد، میثمی، ردانی پور و … ازجمله روحانی و شهدای طلبه این استان هستند.

وی با اشاره به دلیل برگزاری یادواره‌ها، افزود: شهیدان راه خدا را رفتند و برای مسلمین عزت آفریدند، آنان پیشگام مقابله با خطر‌ها شدند و جان خود را تقدیم کردند و این یادواره‌های شهدا به دلیل معرفی الگو به جامعه برگزار می‌شود.

آیت‌الله کعبی بابیان اینکه آن‌هایی که پشت به جبهه و راه ثروت‌اندوزی را انتخاب کردند، به کفر نزدیک‌تر هستند، تصریح کرد: شعار ارزشی دادن کافی نیست و باید برای حفظ دین مقدس اسلام از جان خود هم بگذریم که شهدا این کار را کردند و در میدان مقابله با دشمن کردن حاضر شدند.

وی بیان کرد: جلسات تکریم شهدا به ما می‌آموزد که ایمان واقعی این راه انقلاب و شهادت برای انقلاب اسلامی است و شهدا حاضر و ناظر بر عملکرد ما هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آبیاری درخت اسلام به‌وسیله خون شهدا، گفت: خون شهیدان پرچمی برای عزت، نجات از چنگال دشمنان و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و باعث به اهتزاز درآمدن حاکمیت اسلام در جهان شد.

وی بابیان اینکه امام خمینی (ره) در فرمایشی تأکید کردند که ملتی که شهادت دارند اسارت ندارد، ادامه داد: شهدا و شوق به شهادت برای ایران در جهان عزت آورده است.

آیت‌الله کعبی با تأکید بر اینکه شهدا با خون پاکشان حیات جامعه الهی که در مسیر شهدا قدم بردارند را تضمین می‌کند، افزود: پاسداشت شهیدان کمتر از شهادت نیست و حضور ما در این مراسم به دلیل تجدید بیعت با شهدا، امامین خمینی و خامنه‌ای است که مسیر نورانی شهدا را ادامه دهیم.

وی بابیان اینکه الگو قرار دادن فرهنگ و زندگی شهدا مقابله با تهاجم فرهنگی است، اظهار کرد: شهیدان در محضر خدا از همه نعمت‌ها بهره‌مند هستند و باکرامت خدا از جامعه مؤمن دستگیری و کمک می‌کنند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: شهدا مانند امامزادگان می‌توانند به جامعه کمک کنند البته درصورتی‌که جامعه با شهیدان مرتبط باشد.

وی تأکید کرد: شهدا به جامعه امید تزریق می‌کنند که نیاز اساسی امروز کشور است و شکست در منطقشان معنا نداشت و این را در عملشان ثابت کردند.

آیت‌الله کعبی بابیان اینکه نگران نباشید، راه روشن است و باید به خدا اعتماد داشته باشیم، خاطرنشان کرد: موفقیت فقط با حرکت در مسیر شهدا ممکن است و یکی از معجزات انقلاب برافراشته نگه‌داشتن پرچم شهید و شهادت است.

وی گفت: دشمنان ایران اسلامی ازجمله آمریکا، اسرائیل، آل سعود و منافقین و … علیه روحانیون که نقش انبیا را در جامعه دارد، صف شده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه روحانی در مقابل منحرفان ایستاده‌اند و بیدارگری می‌کنند، ادامه داد: روحانیون مردم را نسبت به دوست و دشمن بر اساس آیات و روایت آشنا می‌کند و قیام را به مردم می‌آموزند که بر اساس این فعالیت‌ها جامعه احیا می‌شود.

وی افزود: انسجام‌بخشی و هویت‌سازی یکی دیگر از ویژگی‌های روحانیون است با فعالیت‌های خود وحدت جامعه را حفظ می‌کنند.

آیت‌الله کعبی با تأکید بر اینکه روحانیون مبارزه با استبداد و فساد و تشنه خون سرمایه‌داران زالوصفت است، گفت: عمامه روحانیون کف آن‌ها است و خدمت‌رسانی به نیازمندان و همدردی با مردم ازجمله وظایف این قشر عظیم از جامعه است.

وی تزریق امید و توانمندی سازی جامعه، خودباوری و تلاش برای اجرای احکام خدا ازجمله وظایف مهم روحانیون دانست.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برنامه‌های اخیر پیچیده، شیطنت‌آمیز و تخریب گسترده دشمنان علیه روحانیون خبر از اثرگذاری مؤثر بر مردم می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه روحانیون مانند ماهی در آب نمی‌توانند از مردم جدا شوند، بیان کرد: اصفهان رتبه اول شهدای روحانی کشور را دارد که باید دوباره نقش‌های مؤثر روحانیون مانند خدمت به مردم، بازسازی شود.

آیت‌الله کعبی بابیان اینکه این کار با انسجام درونی، وحدت و به‌روز بودن روحانی میسر است، گفت: روحانیون با تأسی از شهدای روحانی نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کنند که این دشمن ضربه دیده و زخم‌خورده، ضعیف رو به افول است.

وی ادامه داد: اعتماد به خدا به‌جای اعتماد به دیگران باید سرلوح کار قرار بگیرد و باید از ولایت آمریکا به ولایت خدا برگردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه به اروپایی که فقط از آن‌ها شعار شنیدیم نباید اعتماد کنیم، اظهار کرد: ولایتمداری و اجرایی کردن فرامین رهبری تنها راه مقابله با دشمن است و هر راهی که در مسیر ولایت نباشد شیطانی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها