خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس:
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس گفت: مردم برای تحقق تمدن اسلامی و برطرف شدن مشکلات کشور، باید چهره‌های نمایشی را از صحنه مدیریتی حذف کنند چراکه برخی‌ها تئاتر انقلابی گری راه انداخته اند، ولی عملکرد انقلابی ندارند.
کد خبر: ۹۰۹۱۷۴۹
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار دکتر سعید کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس امروز در جمع مبلّغان فرهنگی با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: مردم برای تحقق تمدن اسلامی و برطرف شدن مشکلات کشور، باید چهره های نمایشی را از صحنه مدیریتی حذف کنند چراکه برخی ها تئاتر انقلابی گری راه انداخته اند ولی عملکرد انقلابی ندارند.

به گفته کوشکی، انقلاب اسلامی ایران همانند سایر حرکت های بشری ریزش ها و رویش هایی داشته است و اگر شاخص رویش انقلاب مثبت نباشد دچار مشکل می شود، که به یاری خداوند تاکنون رویش انقلاب هم مثبت و هم مستمر بوده است.

وی گفتمان سازی فرهنگی را از لازمه های ضروری انقلاب دانست و افزود: یکی از اجزاء و عناصر اصلی فرهنگ، «باورها و اعتقادات» است که نگاه ما به عالم هستی را شکل می دهد، و عنصر بعدی «ارزش ها» یا همان مقدساتی است که در هر کشوری و هر جامعه ای وجود دارد و با بقیه جوامع متفاوت است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس «هنجارها»، «نمادها»، «استوره ها» و «آئین و رسوم» را از دیگر عناصر تشکیل دهنده فرهنگ دانست و بیان داشت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی و همچنین ترویج گفتمان انقلاب اسلامی باید نگاه ویژه ای به این عناصر داشته باشیم و از میان منابع اسلامی و ایرانی آنها را به طور صحیح استخراج کنیم.

کوشکی از میان عناصر تشکیل دهنده فرهنگ «باورها و ارزش ها» را یک امر قلبی دانست و خاطرنشان کرد: این دو عنصر اگر در قلب مخاطب نفوذ نکند، بقیه عناصر و لایه های فرهنگ نیز محقق نخواهد شد؛ ابتدا باید باورها در ذهن مخاطب استقرار داده شوند و سپس ارزش ها به روش های اقناعی منتقل شود.

وی با بیان اینکه ما باید بتوانیم در بحث گفتمان سازی و فرهنگ سازی، اولویت شناسی کنیم، گفت: امروز مهمترین دغدغه مردم بحث اقتصاد است و این نیاز به توجه ویژه در بحث گفتمان سازی و فرهنگ سازی دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس ادامه داد: در حال حاضر یک نگاه ماتریالیستی و تقلیل گرایانه ای نسبت به انقلاب وجود دارد که در حال ترویج است، و آنهم اینست که می خواهند القاء کنند انقلاب اسلامی برای برطرف کردن مشکل اقتصادی مردم شکل گرفته است، که این حرف درستی نیست.

کوشکی افزود: البته نباید از نیازهای کشور غافل شد و قطعاً باید به نیازهای معیشتی رسیدگی شود، اما وقتی به سخنان معمار کبیر انقلاب مراجعه می کنیم، امام راحل (ره) مهمترین هدف انقلاب را پرورش انسان طراز اسلام میداند.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف دفاعی، امنیتی، پزشکی و مانند اینها، گفت: متأسفانه تلاش می کنند همه دستاوردها و کارکردهای مثبت انقلاب اسلامی را زیر آمار مشکلات اقتصادی مدفون کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس باز شدن این گره را به دست مردم دانست و خاطرنشان کرد: مردم برای تحقق تمدن اسلامی و برطرف شدن مشکلات کشور، باید چهره های نمایشی را از صحنه مدیریتی حذف کنند چراکه برخی ها تئاتر انقلابی گری راه انداخته اند ولی عملکرد انقلابی ندارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها