نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر تسریع در مراحل ساخت زائرسرای این استان در مشهد گفت: ساخت این زائر سرا برای هم استانی ها یک صدقه جاریه است.
کد خبر: ۹۰۹۱۷۳۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام محمد علی نکونام در نشست بررسی روند ساخت زائرسرای استان چهارمحال و بختیاری در مشهد مقدس گفت: این زائر سرا متعلق به همه مردم استان است و به نام استان چهارمحال و بختیاری وقف می شود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، افزود : این زائر سرا برای زائران و مسافران هم استانی که به زیارت امام هشتم در مشهد می روند خدمت رسانی می کند و هیچ درآمد مالی نیز نخواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: زائرسرای مشهد پذیرای کسانی است که بضاعت مالی برای اسکان ندارند و به صورت خودگردان هزینه های خود را تامین می کند.

وی از مسوولان چهارمحال و بختیاری و شهرداری شهرکرد درخواست کرد: نسبت به اختصاص اعتبار برای تکمیل مراحل نهایی را عنایت ویژه ای داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز پبشرفت مالی این طرح را 30 درصد اعلام کرد و گفت : اکنون مرحله زیرسازی و اسکلت بنای آن آماده شده است و نیمی از کار فیزیکی آن پایان یافته است.

اقبال عباسی افزود: برای تکمیل و بهره برداری کامل از آن با قیمت موجود به 160 تا 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و برای تامین این اعتبار می توان از ظرفیت بخش خصوصی، کمیته امداد امام راحل و شهرداری ، مسکن و شهرسازی و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور بهره گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری هم گفت: این طرح در زمینی به وسعت 700 مترمربع، زیربنای چهار هزار و 500 مترمربع در هشت طبقه در دست ساخت است.

مجید نظری دهکردی افزود: هم اینک عملیات اجرایی سفت کاری این زائرسرا به پایان رسیده و تاسیسات و نازک کاری باید آغاز شود.

وی یادآور شد: کیفیت ساخت زائر سرای چهارمحال و بختیاری نسبت به مشابه احداث زائرسرای استان های دیگر در مشهد مقدس از اهمیت بالایی برخوردار است.

نظری افزود: واحدهای اقامتی این زائرسرا با 40 سوئیت و 170 تخت ساخته و بهره برداری می شود.

ارسال نظرات