سیستان و بلوچستان

مدیریت فضای مجازی نیاز امروز جامعه

مدیریت فضای مجازی برای تمام اعضای خانواده با اهمیت است، زیرا همه افراد در صورت نبود مدیریت کافی دچار آسیب‌های این فضا می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۹۱۷۳۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

 

به گزارش خبرنکار بسیج از زاهدان مدیریت فضای مجازی برای تمام اعضای خانواده با اهمیت است، زیرا همه افراد در صورت نبود مدیریت کافی دچار آسیب‌های این فضا می‌شوند.

یوسف علی بیگی رییس سازمان بسیج رسانه استان سیستان و بلوچستان گفت:فضای مجازی یک پیشرفت و امکان استفاده برای همه افراد است که بتواند دسترسی آسان به اطلاعات داشته باشند، زیرا این فضا با سرعت بالایی که دارد، برتری‌هایی نسبت به سایر موقعیت‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه اما وقتی این امکانات در جهت نادرست استفاده شود مدیریت این فضا به سختی انجام می‌شود، افزود: مدیریت فضای مجازی برای تمام اعضای خانواده با اهمیت است، زیرا همه افراد در صورت نبود مدیریت کافی دچار آسیب‌های این فضا می‌شوند.

یوسف علی بیگی با بیان اینکه معمولاً مدیریت فضای مجازی برای کودکان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ابراز کرد: اما افراد خانواده اعم از زن و مرد و جوانان آسیب‌های زیادی را در حوزه عدم مدیریت فضای مجازی تاکنون دیده‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروزه در فضای مجازی کانال‌ها و شبکه‌های وجود دارند که به شکل غیر مستند و علمی مطالبی را در اختیار مخاطبان قرار می دهند که بیشتر از این که مردم را با مطالب علمی آشنا کنند آنها را با استخاره، رمالی و سخنان غیر معتبر انس می‌دهند، و شرایط حتی به گونه‌ای است که در لابه‌لای مباحث آموزشی مثل تزئین غذا عکس‌های مستهجن و یا پیام‌هایی ذکر می‌شود که مخاطب معمولی ما را وادار می‌کند تا از فضای منفی کانال‌ها دور نماند.

رییس سازمان بسیج رسانه ادامه داد: کارشناسان ما نباید صرفاً به بیان سخنرانی‌های بسنده کنند گفت: علاوه براین رسانه‌های عمومی باید سعی کنند تا کانال‌های خوب مجازی را به مخاطبان معرفی کنند تا آنها بتواند برای دریافت پاسخ سوالات خود به این کانال‌ها مراجعه کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار