خبرهای داغ:
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی خبر داد

چین، آفریقای جنوبی و آلمان در صدر سرمایه گذاری خارجی

کشورهای چین، آفریقای جنوبی و آلمان، تا کنون بیشترین سرمایه گذاری خارجی را در طرح های خراسان جنوبی انجام داده اند.
کد خبر: ۹۰۹۱۷۲۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: از ابتدای استان شدن خراسان جنوبی، کشور چین با سرمایه گذاری 60 میلیون و 450 هزار دلار در 4 طرح، بیشترین سرمایه گذاری خارجی را در طرح های استان انجام داده است.


جعفری گیو افزود: پس از چین، آفریقای جنوبی با سرمایه گذاری 7 میلیون و 180 هزار دلار در 2 طرح، آلمان با سرمایه گذاری یک میلیون و 400 هزار دلار در 3 طرح، و افغانستان با سرمایه گذاری 113 هزار دلار در 3 طرح، بیشترین سرمایه گذاری خارجی را در طرح های معدنی، صنعتی و انرژی های تجدید پذیر خراسان جنوبی داشته اند.


شاخص ترین طرح های سرمایه گذاری خارجی خراسان جنوبی از ابتدای استان شدن تا کنون شامل کارخانه ریخته گری شمش چدن خاکستری خوسف، استخراج و بهره برداری معادن زغال سنگ طبس، نیروگاه های خورشیدی در خوسف، سربیشه و بشرویه، و انبار  و بسته بندی مصالح ساختمانی در منطقه ویژه اقتصادی است.  


مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی بیان اینکه از ابتدای تشکیل استان خراسان جنوبی تا کنون 77 میلیون و 200 هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در استان انجام شده است گفت: هند، بلغارستان، پاکستان، ایرلند، ترکیه و تاجیکستان از دیگر کشورهای سرمایه گذار در طرحهای خراسان جنوبی اند .

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها