معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سالانه ۲۷۰ محله شهری در بافت‌های فرسوده بازآفرینی می‌شود گفت: استان بوشهر در اجرای طرح بازآفرینی شهری در بین استان‌ها پیشتاز است.
کد خبر: ۹۰۹۱۷۰۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰

پیشتازی استان بوشهر در اجرای طرح بازآفرینی بافت‌های فرسودهبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، هوشنگ عشایری در نشست ستاد بازآفرینی محلات هدف استان بوشهر با بیان اینکه برنامه بازآفرینی شهری سال قبل در کشور تدوین و عملیات اجرایی آن آغاز شد بیان داشت: در اجرای این طرح بهسازی، بازسازی، توسعه زیرساخت‌ها در ۲۷۰۰ محله در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری مورد هدف قرار گرفت.

وی به بیان اینکه برای بازآفرینی شهر‌ها در استان‌ها سالانه ۲۷۰ محله مورد هدف قرار گرفته است افزود: بهسازی و بازسازی ۲ هزار و ۷۰۰ محله در بافت‌های فرسوده در دو برنامه ششم و هفتم برنامه‌ریزی شده که در سال نخست ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری استان‌ها هدف‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری ۲۷۰ محله در بافت‌های فرسوده در سال نخست نیازمند ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است خاطر نشان کرد: از این میزان اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان بخش خصوصی، ۷ هزار میلیارد تومان شهرداری‌ها و ۸ هزار میلیارد تومان هم دولت تامین می‌کند.

عشایری با اشاره به کسری بودجه ۸۰۰۰ میلیارد تومانی دولت در اجرای بازآفرینی محلات هدف افزود: از ۸ هزار میلیارد تومان سهم دولت تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار آن پیش بینی شده و برای ۴ هزار میلیارد تومان کسری با تصمیم سران سه قوه از محل صندوق توسعه ملی با دستور مقام معظم رهبری تامین شد.

وی، با اشاره به اجرای اقدام مشترک برای توسعه زیرساخت‌های شهری در محلات هدف بافت‌های فرسوده افزود: برای ایجاد زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف اقدام مشترک و هماهنگی بین دستگاه‌ها، محور اصلی برنامه ملی بازآفرینی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، بوشهر را در برنامه ملی بازآفرینی کشور پیشتاز دانست و تصریح کرد: استان بوشهر در اقدام مشترک و هماهنگی بین دستگاه‌ها در اجرای بازآفرینی محلات هدف در بین استان‌ها پیشتاز است که از خدمات مسئولان در این عرصه قدردانی می‌شود.

عشایری با تاکید بر اجرای طرح بازآفرینی در تمامی شهر‌ها افزود: طرح بازآفرینی در محلات هدف با اولویت شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت اجراء می‌شود، ولی این بدین معنی نیست که دیگر شهر‌ها از این طرح مستثنی هستند بلکه همه شهر‌ها در این طرح در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به پرداخت وام ساخت واحد‌های مسکونی در بافت‌های فرسوده با سود ۹ درصد خاطر نشان کرد: در سال نخست ۱۰۰ هزار فقره وام ۴۰ میلیون تومانی در شهر‌های متوسط و کوچک و ۵۰ میلیون تومان در کلان شهر‌ها در اختیار سازندگان حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه تا ۱۱۰ میلیون تومان برای ساخت واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده وام پرداخت می‌شود گفت: علاوه بر ۴۰ میلیون تومان وام ۹ درصدی باقی مانده آن تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان نیز توسط بانک مسکن با سود ۱۸ درصد در اختیار سازندگان واحد‌های مسکونی در بافت فرسوده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات