معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان چهارمحال وبختیاری، گفت: طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم با تأکید برحفظ جز سی ام قرآن کریم در مدارس اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۹۱۶۸۵
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ عبدالعلی رسولی ضمن بیان اینکه این طرح از مهرماه در مدارس استان آغاز و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: این طرح اجباری نیست؛ اما با توجه به سهولت کار، دانش‌آموزان را به حفظ قرآن ترغیب می‌کند.

رسولی اظهار داشت:  باید در برنامه ریزی و فضاسازی برای رواج حفظ قرآن در مدارس، علاوه بر پرهیز از اجبار و اکراه باید به گونه‌ای عمل  کنیم که دانش‌آموزان و فرهنگیان به صورت داوطلبانه و اختیاری نسبت به حفظ قرآن انگیزه پیدا کنند.

وی بیان کرد: حفظ جزء سی برای دانش آموزان ومعلمان به صورت اختیاری می باشد و دستیابی به این هدف نیازمند همت و اراده ملی و ایجاد نهضت ملی است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان ضمن بیان اینکه یکی از اهداف این طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری می باشد، تصریح کرد: اجرای این طرح زمینه انس کودکان و نوجوانان با قرآن را فراهم می کند همچنین باعث فرهنگ سازی مناسب در خصوص حفظ قرآن کریم می شود.

ارسال نظرات