جشنواره استانی امام علی (ع) و مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با حضور مسئولین پژوهش نیروهای مسلّح مستقر در استان و کارکنان سپاه امام صادق (ع) در نمازخانه معراج این سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۱۶۷۸
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، فرمانده سپاه امام صادق (ع) در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و تبریک به پژوهشگران گفت: خدا را شاکریم که در چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت علوم و فنون در صنایع مختلف و در راستای دستاوردهای انقلاب اسلامی و نیازمندی ­های آن در درون کشور بوده ­ایم و ان شاءالله این راه را ادامه می ­دهیم.

سردار علی رزمجو، انقلاب اسلامی را نظامی نخبگانی عنوان و اظهار کرد: ما برای توسعه و پیشرفت در عرصه ­های مختلف چاره­ ای نداریم مگر این که نگاه نخبه­ ای، دانایی محور، دانش بنیان و پژوهشی به مسائل مختلف داشته باشیم که یکی از مراکز این مؤلفه ­ها، معاونت دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع) و سایر نیروهای مسلّح است.

وی علم، دانش و پژوهش را مهم­ ترین زیرساخت ­های پیشرفت در عرصه­ های مختلف یک کشور دانست و تأکید کرد: در بخش پژوهش، لازم است مطابق با استعدادها، توانمندی ­ها و ظرفیّت­ ها بومی­ سازی صورت گرفته و با در نظر گرفتن نیازمندی­ های جغرافیایی خاص هر منطقه، تولید محصول انجام شود.

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در سپاه استان بوشهر

فرمانده سپاه استان بوشهر افزود: اگر علم، دانش و پزوهش چه در فرآیند تولید و کارآیی و چه در عرصه اثرگذاری و ثروت­ افزایی در بستر دین، فرهنگ و ویژگی ­های انقلاب اسلامی قرار بگیرد نتیجه آن مثبت، اثربخش و قابل استفاده است امّا اگر بر هندسه عدالت­ محوری و ولایت­ مداری مبتنی بر ویژگی­ های انقلاب اسلامی استوار نباشد، تخریب کننده است.

مسئول معاونت دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع) نیز در این مراسم گفت: در سپاه قسمت ­های مختلف علمی وجود دارد که معاونت دانش و پژوهش، متولّی کارهای دانشی و پژوهشی درون سازمان است و این معاونت توانسته است با تلاش جهادگران عرصه دانش و پژوهش همواره رتبه اوّل را در سطح کشور کسب نماید.

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در سپاه استان بوشهر

سرهنگ محمّد رضا زارعی تبار در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره استانی امام علی (ع) در بوشهر اظهار کرد: این جشنواره هر سال در سطح ستاد کل نیروهای مسلّح و ستاد کل سپاه برگزار می­ شود که خوشبختانه سپاه استان بوشهر در هر دو سطح توانسته است موفقیّت­ های خوبی را به دست آورد که از امسال این جشنواره در سطح استانی نیز در موضوعات دانش و پژوهش همراه با تجلیل از اندیشه ­ورزان، پژوهشگران و تجربه نگاران برتر استان برگزار می­ شود.

دکتر عبدالکریم زارع عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر و دانشمند برتر دنیا در رشته شیمی به عنوان مهمان ویژه این مراسم نیز گفت: در کلام امام خمینی (ره) هدف از انقلاب اسلامی، سرنگونی رژیم شاهنشاهی، برقراری نظام جمهوری اسلامی، برقراری رفاه و عدالت اجتماعی و زمینه ­سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) عنوان شده است که ما به تعداد خیلی زیادی از این موارد در سال ­های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رسیدیم امّا زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) به عنوان اصلی ­ترین هدف هنوز ادامه دارد.

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در سپاه استان بوشهر

وی در ادامه به پیشرفت­ های علمی چهار دهه انقلاب اسلامی اشاره نموده و تمامی این پیشرفت ­های خیره کننده را حاصل روحیّه انقلابی و جهادی پژوهشگران نسل انقلاب دانست.

در این مراسم از تعدادی از پژوهشگران، اندیشه ­ورزان و دانشوران سپاه امام صادق (ع) تجلیل به عمل آمد.

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در سپاه استان بوشهر

انتهای خبر/

ارسال نظرات