یک روحانی بسیجی گفت: نخبگان حوزه و دانشگاه باید با محکم کردن ارتباط و وحدت بین علم و دین بتوانند از بحران های اقتصادی و خصوصا بانکداری اسلامی و تهاجم فرهنگی به دین و مذهب مان انجام دهند.
کد خبر: ۹۰۹۱۶۱۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام حمید صفری روحانی بسیجی و فعال در زمینه نظریه پردازی های علمی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: ارتباط حوزه و دانشگاه یک ارتباط مستقیم و تأثیر گذار است، امروز حوزه‌ی علمیه حقیقتی است که با همه‌ی دنیا مستقیم و غیرمستقیم مرتبط است.

وی افزود: سخن از حوزه‌ی علمیه، یعنی سخن از مسائل جاری جهان اسلام ؛ و حتی مسائل کشور که دارای ارتباط تام است، حوزه‌ی علمیه، یک موجود همیشه زنده است،دانشگاه مثل موجود زنده است ،آنچیزی که در درون آن و حرکت آن می گذرد مهم است وگرنه افراد گذری هستند.

این روحانی بسیجی ادامه داد: دانشگاه و حوزه زمانی مثمر و موثر باقی می مانند که حرکت انقلابی و چشم اندازهای انقلابی خود را حفظ کنند،برنامه داشتن برای آینده انقلاب از نیازهای این دو مرکز است و وحدت این دو باید مسیری برای تشکیل تمدن اسلامی ایجاد کند.

وی تأکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یک آرمانِ واقعیت یافته به شمار می آید که در متن انقلاب اسلامی توسط حضرت امام(ره) جای دارد و جریان انقلابی باید ذات این گفتمان را هر روز قوی تر کنند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای هضم شدن و یا حل شدن دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه نیست،بلکه این انقلاب دانشگاه را از خود می داند و دستاوردهای مهمی که در این 40 ساله توسط دانشگاهیان ما در حوزه علم و پژوهش به دست آمده را فراموش نخواهد کرد،بلکه سخن از وحدت این دو سخن برای اتحاد نهاد علم و دین است که نیاز اصلی انقلاب اسلامی می باشد.

وی افزود: الحمدلله امروز آن تفکر قبل از انقلاب حوزه که می گفت دانشگاه غرب زده است و به درد انقلاب نمی خورد و دانشگاه هم معتقد به دنبال کردن فرهنگ و صنعت غربی بودند وجود ندارد ولی نیاز است که مبانی اساسی برای وحدت این دو تشکیل شود.

این روحانی بسیجی در پایان خاطر نشان کرد: نخبگان حوزه و دانشگاه باید با محکم کردن ارتباط و وحدت بین علم و دین بتوانند از بحران های اقتصادی و خصوصا بانکداری اسلامی و تهاجم فرهنگی به دین و مذهب مان انجام دهند.

ارسال نظرات