خبرهای داغ:
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها؛
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها اظهار داشت: نسبت بودجه حوزه های علمیه به نسبت دانشگاه ها بسیار کمتر است که مشکلاتی را برای طلبه ها و مسئولین حوزه به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۰۹۱۶۰۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه،  حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری در نشست شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه اظهار داشت: سند ۵ ساله حوز های علمیه کشور که از سال آینده آغاز خواهد شد عزت و توانایی هر چه بیشتر حوزه های علمیه را بدنبال خواهد داشت.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استانها افزود: در این سند برنامه های کارشناسی مهمی لحاظ شده است که می تواند استقلال و عزت حوزه ها را تضمین نماید.

وی افزود: واسپاری مدیریت به حوزه های استان و کم شدن تمرکز و واگذاری امور به خود استانها ، تامین منابع پایدار ، برگزاری درس خارج توسط استان ، تاسیس رشته های تحصیلی بین رشته های مشترک با فقه و تخصص های مختلف مورد نیاز جامعه و... از جمله این برنامه های مهم است.

غفوری از کمبود بودجه حوزه های علمیه سراسر کشور اظهار گلایه داشت و افزود: نسبت بودجه حوزه های علمیه به نسبت دانشگاه ها در کشور بسیار کمتر است که مشکلات فراوانی را برای طلبه ها و مسئولین حوزه به دنبال دارد.

در این نشست حکم جدید اعضای شورای حوزه علمیه استان کرمانشاه که توسط آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور امضا شده است به اعضای جدید اهدا شد.

ارسال نظرات