خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه دراستان همدان با بیان اینکه تلاش بنیاد مسکن برای خانه سازی درسطح روستاهای شهرستان سرپل ذهاب قابل تقدیر است،گفت: به تعبیرمقام معظم رهبری(مدظله العالی) مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین استان همدان درانجام وظیفه دینی؛ملی،انسانی در جریان زلزله در سرپل ذهاب از استان های دیگرسبقت گرفتند خدا را ازاین محبت ، عاجزانه و بی نهایت شاکریم.
کد خبر: ۹۰۹۱۶۰۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، نماینده ولی فقیه در استان همدان آیت الله طاها محمدی،جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) سردار فرجی و فرمانده تیپ انصارالحسین(ع) سرهنگ بهاریان ، مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان مهندس حسن ظفری به همراه جمعی دیگر ازمسئولین این استان از روند ساخت و ساز روستاهای تحت پوشش بازسازی ستاد معین استان همدان مستقر در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب بازدید بعمل آوردند.

آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه دراستان همدان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه تلاش بنیاد مسکن برای خانه سازی درسطح روستاهای شهرستان سرپل ذهاب قابل تقدیر است،گفت: به تعبیرمقام معظم رهبری(مدظله العالی) مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین استان همدان در انجام وظیفه دینی؛ملی،انسانی در جریان زلزله در سرپل ذهاب از استان های دیگرسبقت گرفتند خدا را ازاین محبت ، عاجزانه و بی نهایت شاکریم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولین بنیاد مسکن استان همدان با مردم دردآشنا هستند و به فرمان رهبرمعظم جانانه لبیک گفتند و دراین منطقه جهادی کارمیکنند،گفت: خدا را بخاطر کمک های که برای مردم آسیب دیده این منطقه در تمام مساجد،حسینیه،تکایا و حتی مصلی نمازجمعه استان همدان جمع آوری شد شاکریم ودر این راستا مردم ولایتمدار، شهید پرور،اهل عصمت وطهارت(ع) استان همدان خوب درخشیدند، ان شالله این مورد قبول درگاه حق قرار گیرد.

 

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) سردار فرجی درادامه بیان داشت: اولین لحظه ای که زلزله در استان کرمانشاه و شهرستان ها رخ داد پس از اینکه جلسه مدیریت بحران با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان مهندس ظفری  برگزارشد راهی این منطقه شدیم و مسئولین ادارات گاز و برق استان همدان با حضور در سرپل ذهاب در آن شرایط سخت مدیریت کردند.

 

وی افزود: آواربرداری واحدهای آسیب دیده توسط بنیاد مسکن انقلاب دراین منطقه یک کارمهم بود و خیلی خوب در این زمینه ورود پیدا کردند و در شرایط سخت گرمای تابستان و بارندگی دو ماه پس از رخداد زلزله آبان ماه سال گذشته همچون سربازان جهادی درکنارمردم بودند .

 

وی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان یکبار دیگردر دوران جنگ تحمیلی سرپل ذهاب را بازسازی کردند و حضور بنیاد مسکن در این منطقه پس اززلزله نقش ارزنده و به یادماندنی دارد و در این میان سرپل ذهاب برای استان همدان شناخته شده است و ارق خاصی به این مردم زلزله زده دارند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان حسن ظفری درپایان با ارائه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز روستاهای آسیب دیده شهرستان سرپل ذهاب که تحت پوشش بازسازی ستاد معین استان همدان مستقردر سرپل ذهاب می باشند پرداخت و گفت: فونداسیون ۲۷۵۰ واحد، اسکلت ۲۷۱۴ واحد ؛ سقف ۲۷۰۱ واحد؛ دیوارچینی ۲۶۴۳ واحد و نصب درو پنجره ۲۵۲۰ واحد در ۸۵ روستای تحت پوشش این ستاد اجرا شده است.

 

ظفری ادامه داد: نتیجه همت و تلاش شبانه روزی پرسنل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درامر بازسازی 3هزار و 200 واحد تخریبی روستایی 6/95دهم درصد پیشرفت فیزیکی است و خوشبختانه ازمجموع 7هزار و 500واحد آسیب دیده 85 روستای تحت پوشش 4هزار و 300واحد تعمیری تسهیلات و کمک بلاعوض دریافت کردند و عملیات تعمیرات به پایان رسیده است و در زیرسقف بسر می برند.

 

وی یادآور شد: در اثرزلزله 6.4دهم ریشتری چهارم آذرماه جاری در سرپل ذهاب به واحدهای جدید احداث شده آسیب وارد نشد و این بیانگر مقاوم سازی و رعایت مقررات استاندارد در بحث بازسازی است که به خوبی آزمون خود را نیز پس داد.

ارسال نظرات