خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس:

حضرت معصومه در عفت و پاکدامنی بهترین الگوی دختران است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس گفت: حضرت معصومه(سلام الله علیها) برای دختران الگویی شایسته است و حجب و حیای دخترانه ایشان و رعایت عفت و پاکدامنی در تمام مراحل عمر شریفشان برای تمام بانوان مسلمان مثال زدنی است.
کد خبر: ۹۰۹۱۵۵۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در جمع پاسداران، این بانوی بزرگوار را بهترین الگو و اسوه برای جامعۀ دختران دانست و افزود: جوامع غربی با هجوم به ارزشهای اخلاقی، انسانی و نقض کرامت زن در راستای نابودی شخصیتی و هویتی دختران در جوامع بشری اقدام نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن ارمغان شاخص بارز در زندگی حضرت معصومه(سلام الله علیها) رسیدن به درجات و مقامات عالیه با توجه به این که یک دختر بودند عنوان داشت و گفت : از این جهت حضرت معصومه(سلام الله علیها) برای دختران الگویی شایسته است و حجب و حیای دخترانه ایشان و رعایت عفت و پاکدامنی در تمام مراحل عمر شریفشان برای تمام بانوان مسلمان مثال زدنی است.

وی همچنین با اشاره به دستیابی ایشان به مراتب بالای علمی در زمان خود و سلوک ایشان در مسیر الهی و تلاش و عبودیت که ناشی از وابستگی به خاندان عصمت و طهارت است گفت: عبودیت و بندگی خالصانه ایشان در محضر خداوند متعال که منجر به دریافت لقب معصومه از جانب امام رضا(علیه السلام) شد.

همچنین مراتب بالای علمی ایشان نشان دهنده این است که دختران برای رسیدن به چنین مقاماتی چیزی کمتر از مردان و پسران ندارند، چنانچه ایشان بعد از امام رضا (علیه السلام) در بین تمام خواهران و برادران خود بالاترین مقام و مرتبه علمی و تقوا را دارا بودند.

نام حضرت معصومه سلام الله علیها  فاطمه کبری بوده است، اما ایشان در زیر سایه برادر ، به مقامات علمی و معنوی حائز اهمیتی دست یافتند تا آنجا که حضرت امام رضا )علیه السلام)  به ایشان لقب معصومه را داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه فردوس با اشاره به اعطای لقب معصومه از طرف امام رضا (علیه السلام) به ایشان و لزوم عفت حفظ حیا و پاکدامنی در بین دختران امروزی گفت : عفت و حیای ایشان بود که باعث شد در هجرتی که برای دیدن برادر عزیزشان، با عده ای از یاران آن حضرت داشتند هیچ نمونه بی عفتی در تاریخ از وی مشاهده نشود. همچنین ایشان در مدت هفده روزی که در قم بودند، در حجره ای از یاران ولایت، خلوتگاهی جهت راز و نیاز با معبود خویش قرار داده بودند و این نشانه پاکدامنی ایشان بود که به دور از چشم نامحرم به راز و نیاز بپردازند.

ارمغان افزور : مستحب است انسان، در صورتی که از دختر داشتن محروم است، دست نیاز به جانب حق بردارد و برای دختردار شدن با حال اخلاص به درگاه حق دعا کند و بنالد. ابراهیم خلیل آن پیامبر بزرگ با داشتن فرزندی چون اسماعیل و اسحاق به درگاه حق جهت دختردار شدن نالید و امام صادق)علیه السلام( دعای او را بدین صورت نقل میکند از حضرت حق درخواست دختر کرد تا حداقل پس از مرگش گریه کننده و ناله کننده و خلاصه مجلس گرم کن و یادآور داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها