نشست اخلاق حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی مسئول مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان بافق با حضور اساتید و طلاب برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۱۵۲۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق به بیان سرنوشت چهار گروه از انسان‌ها بعد از موت اشاره کرد.
وی گفت: چهار گروه هستند که وقتی مردند وارد جهنم شده و حتی جهنمیان را ناراحت می‌کنند، چون باعث شعله ور شدن آتش آن می‌شوند و اولین گروه از این دسته کسانی هستند که حق مردم را ادا نمی‌کنند و دومین گروه کسانی هستند که پاکی و نجسی را رعایت نکرده و گروه سوم کسانی هستند که با زبانشان به مردم نیش می‌زنند و گروه آخر غیبت کنندگان هستند.
وی در ادامه افزود: در این میان اسلام سه چیز را محترم شمرده است اولین آن، مال مردم است که در صورتی که طرف مقابل راضی نباشد تصرف در اموال دیگران گناه است. دومین آن، خون انسان هاست به گونه‌ای که حتی انسان حق ندارد به خودش آزاری برساند و سومین آن، آبروی مردم است که از همه مهمتر است به گونه‌ای که اگر آبروی کسی ریخته شود دیگر قابل جبران نیست.
حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در پایان متذکر شد: که از میان اعضای بدن این زبان است که باید بیشتر از دیگر اعضا کنترل شود، چون این زبان، می‌تواند به عنوان مثال دروغ بگوید، قسم دروغ بخورد، غیبت بکند، تهمت بزند، سخن چینی انجام دهد و حتی انسان‌ها را مذمت کند، بنابراین کنترل زبان از اهمیت خاصی برخوردار است.
ارسال نظرات