کارگاه توانمندی سربازان وظیفه با حضور نماینده فرمانده کل و مسئول قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه در حسینیه آیت الله بهاء الدینی سپاه قمربنی هاشم (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۹۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری، سرتیپ دوم پاسدار داود روشنی در این کارگاه گفت: شما سربازان فرزندان ما هستید  و ما نمی توانیم به فکر شما نباشیم و بدانید تمام تلاش خود را می کنیم تا با بهره گیری از تمامی ظرفیت های کشوری و لشکری، مهارت های کاربردی  را به منظور ایجاد اشتغال شما عزیزان آموزش دهیم.

مسئول قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه سپاه بیان کرد: مهارت آموزی سربازان با گذراندن مهارت های مختلف و أخذ گواهی مهارت از چند سال گذشته در سپاه به منظور آموزش مهارت های کاربردی مورد نیاز جامعه و ایجاد اشتغال برای کارکنان وظیفه پس از اتمام خدمت سربازی شروع شده است.

وی افزود: با شروع این طرح شاهد اتفاقات خوبی پس از اتمام خدمت مقدس سربازی برخی از نیروهای وظیفه بودیم و بسیاری از این عزیزان که با علاقمندی و ارزیابی محل کسب و کار در کلاس ها حضور می یافتند؛ توانستند برای خود شغل ایجاد کنند.

سردار روشنی در پایان سخنان خود گفت: از تمامی برادران وظیفه می خواهیم که با جدیت در کارگاه های مهارت آموزی شرکت کنند تا ان شاء الله شاهد رونق اشتغال این جوانان عزیز در جامعه باشیم.

مسئول معاونت نیروی انسانی سپاه استان، نیز در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: از ابتدای سال 1397 تاکنون تعداد 23 کلاس مهارت آموزی و 6 آزمون ادواری ویژه سربازان وظیفه سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در استان چهارمحال و بختیاری با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای برگزار شده است.

سرهنگ ظفریان افزود: این کلاس ها در زمینه های برق ساختمان، گیاهان دارویی و آپارتمانی، کارآفرینی، جوشکاری، برق خودرو، تعمیر خودرو، پرورش زنبور عسل، رایانه، تعمیر گوشی تلفن همراه، قطعه شناسی خودرو، تعمیر کولر گازی و ...، بوده که بیش از 600سرباز وظیفه در آنها شرکت کرده  و مهارت آموخته اند.

ارسال نظرات