خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی در همایش علمی وحدت خوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه، گفت: طرح ایده وحدت این دو نهاد و تلاش برای تحقق آن از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۵۹
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی افزود: هیچکس در ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تردیدی ندارد اما در چگونگی و کم و کیف تحقق این وحدت دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد.
وی یادآوری کرد: بسترهای همکاری بین حوزه و دانشگاه از گذشته وجود داشته، اما از سال پیش با تشکیل «دفتر تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه» در دانشگاه تبریز، نظام مند شد و امید است شاهد فعالیت‌های مدون و منسجم بیشتری در این رابطه باشیم.
پورمحمدی با اشاره به سابقه‌ی تاریخی و همچنین سابقه علم و دانش در تبریز، اضافه کرد: تبریز با این سابقه‌ی تاریخی و علمی و داشتن سابقه‌ی 700 ساله در حوزه دانشگاه، باید در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه برای جامعه الگو باشد.
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه‌، تاکید کرد: حوزه و دانشگاه هر دو یک رسالت دارند که همان رسالت انبیا ست؛ تربیت انسان متعالی، متعهد و متخصص رسالت این دو مجموعه است و از این‌رو باید به هم نزدیک باشند.
پورمحمدی با تاکید بر ضرورت ارتباط نزدیک حوزه و دانشگاه گفت: این اصل به ویژه در عصری که بحث سکولاریسم مطرح است، باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها