خبرهای داغ:
در رونمایی از مستند روایی «دل سپرده» مطرح شد
فیلم مستند روایی «دل سپرده» به کارگردانی حجت رنجبری از فیلمسازان و فعالان فرهنگی تبریز که با حمایت حوزه هنری آذربایجان شرقی به مدت ۳۰ دقیقه تولید شده بود رونمایی شد.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۴۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و جمعی از خانواده های شهدا و مسئولان استانی و نیروهای مسلح استان در محل کانون بسیج هنرمندان تبریز برگزار شد، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: از ویژگی های شهدا این است که در طول زندگی خود خط سیر تربیتی آنها منطبق با آموزه های ائمه علیهم السلام است و روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر ظالم را دارند.
سید محمد حسین بلاغی افزود: برای نسل سوم و چهارم انقلاب که دوران هشت ساله دفاع مقدس را به عینه لمس نکرده اند این شهدا الگوهای مناسبی هستند تا با مطالعه در مشی زندگیشان راه را پیدا کنند.
وی به فعالیت های حوزه هنری استان در زمینه فرهنگ و هنر انقلابی و ارزشی هم اشاره کرد و گفت: هم اکنون در زمینه نشست های ادبیات پایداری و ساخت مستندهای شهدا فعالیت های خوبی در این مجموعه هنری در حال انجام است و مستند “دل سپرده” به عنوان دومین کار ما در حوزه شهدای مدافع حرم امروز رو نمایی می شود.
همچنین در این مراسم سردار عباسقلیزاده، جانشین فرمانده سپاه عاشورا هم در سخنانی گفت: رهنمودهای رهبر انقلاب، خون پاک شهدا و همت مردم شریف ایران اسلامی انقلاب را از مسیرهای سخت عبور داده و امروز دنیای استکبار در مقابله با این نظام چیزی جز برنامه ها و هیمنه سست و توخالی در آستین ندارد.
وی افزود: تکلیف ما را در این راه حضرت سیدالشهداء(ع) مشخص کرده و انقلاب اسلامی به ما آموخته است که از ابهت شرق و غرب نهراسیم.
در بخش دیگری از این مراسم سرهنگ مصطفی محمدی فرمانده تیپ ۲ مکانیزه امام زمان(عج) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی داعش به اطراف کاخ ریاست جمهوری سوریه رسید با بی حیایی تمام در بی سیم خود خطاب به حضرت زینب(س) سراغ حضرت عباس (ع) را از ایشان گرفته بود اما باور نمی کرد فرزندانی این چنین رشید و باغیرت در برابر آنها ایستادگی کنند.
وی اظهار داشت: صبر و تحمل خانوده های محترم شهدای مدافع حرم و رشادت این فرزندان دشمن را در تمام نقشه هایش علیه اسلام و جبهه مقاومت ناکام گذاشت.
در بخشی دیگری از این مراسم بهزاد پروین قدس هنرمند دوران دفاع مقدس نیز با اشاره به اینکه جوانان ارزشمندی در حوزه هنر در شهر تبریز حضور دارند گفت: امثال حجت رنجبری به عنوان یک کارگردان جوان و خوش ذوق با روحیه ارزشی و انقلابی در این شهر کم نداریم و باید حمایت های لازم از آنها صورت گیرد.
در ابتدای این مراسم رسول فخیمی پدر شهید مدافع حرم محمدرضا فخیمی نیز گفت: محمدرضا سفارش زیادی بر تبعیت از مقام معظم رهبری داشت و در همین راه نیز به آرزوی خود که شهادت بود رسید.
وی ابراز داشت: باید راه شهدا را ادامه دهیم. به واقع وقتی وضع فعلی جامعه را با بی بند و باری های آن که می بینیم دلمان به درد می آید.
این پدر شهید افزود: نباید بگذاریم روزگار امیرالمومنین دوباره برای رهبرمان تکرار شود و این جز با برنامه ریزی برای آینده نظام ممکن نیست.

ارسال نظرات