خبرهای داغ:
رحمانی گفت:امروز ما بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ماموریت داریم در افق ۱۴۰۴ دانش آموزی در تراز انقلاب و همگام با حیات طیبه پرورش دهیم بر همین اساس باید دانش آموزان را در ابعاد مختلف رشد دهیم در حالیکه فقط به یکی از ابعاد تربیت توجه داشته ایم.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۲۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیین تجلیل از پژوهشگران برتر ناحیه یک آموزش و پرورش استان قزوین با حضور خیراله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، شمس اله غلامی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک، جمعی از مدیران مناطق آموزش و پرورش و جامعه پژوهشگران فرهنگی در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.
خیراله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، در این مراسم با اشاره به فعالیت فرهنگیان در مجموعه آموزش و پرورش بیان کرد:۱۶هزار فرهنگی در استان فعالیت دارند تا دانش آموزان را به سوی حیات طیبه هدایت کنند.
وی گفت:امروز ما بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ماموریت داریم در افق ۱۴۰۴ دانش آموزی در تراز انقلاب و همگام با حیات طیبه پرورش دهیم بر همین اساس باید دانش آموزان را در ابعاد مختلف رشد دهیم در حالیکه فقط به یکی از ابعاد تربیت توجه داشته ایم.
این مسوول اضافه کرد:یکی از افتخارات نظام همین سند تحول بنیادین است و متاسفانه ما هنوز نتوانسته ایم آن را به خوبی تبیین کنیم و این در حالی است که ما باید فضایی را ایجاد کنیم که این سند در سطوح مختلف آموزش و پرورش اجرایی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد:گاها می بینیم که برخی مدارس تک بعدی فعالیت کرده و فضای مدرسه را به سمت و سوی بنگاههای اقتصادی و تجاری کشانده اند.
رحمانی عنوان کرد:ما ماموریت داریم رشد متوازنی در بین دانش اموزان ایجاد کنیم. دانش آموزان دختر در ساختار قامتیشان مشکل دارند و ما در حال ایجاد فضایی برای آموزش دروس هستیم در حالیکه اگر به علم و فناوری اعتقاد داریم باید به دین و آموزش سیاست و ورزش نیز اهمیت دهیم.
وی افزود:با کمال تاسف دانش آموزان را با استرس و اضطراب مواجه می سازیم در حالیکه باید فضای یادگیری، فضایی لذت بخش برای دانش آموزان باشد و آنها را به سمت پرسشگری سوق دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به روش نامناسب آموزش در سیستم آموزشی تصریح کرد:متاسفانه اصرار داریم بر روال گذشته دانش آموزان بر حفظیجات خشک و بی روح بپردازند. در داخل مدارس باید یک فضای لذت بخش و بانشاط ایجاد کنیم تا یادگیری را نهادینه کنیم که موجب پرسشگری و پژوهش در بین دانش آموزان می شود.
رحمانی اضافه کرد:خداوند هم وقتی می خواهد با مخاطبین ارتباط برقرار کند از اعجاز کلمات و ریتم های موسیقیایی کلمات استفاده کرده و این امر باید الگوی ما در آموزش در مدارس باشد. تعمق و تعقل در آیات قرآن موجب درک بهتر و استفاده در زندگی می شود و این دقیقا همان کاری است در بین پژوهشگران وجود دارد و باید در مدارس ایجاد شود.
وی ضمن اشاره به اهمیت موضوع پژوهش یادآور شد:اگر بتوانیم در هفته پژوهش پیام پرسشگری را به معلمان و دانش آموزان برسانیم مطمینا توانسته ایم در امر آموزش موفق باشیم. مدیر پژوهشگر مدیری است که می تواند مجموعه پژوهشگر را ایجاد کرده و همچنین معلم پژوهشگر می تواند روحیه جستجوگری را در بین دانش آموزان ایجاد نماید.
این مسوول عنوان کرد:ما همانند معلم را در هیچ جای دنیا نداریم که بر خلاف تمام مشکلاتش با لبخند و آرامش وارد کلاس درس شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها