خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی گفت: امام علی (ع) می‌فرمایند انسان بدون صداقت و با حیله و نیرنگ به جایی نمی‌رسد.
کد خبر: ۹۰۹۱۳۸۹
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا مهدوی‌ارفع، مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امام علی (ع) به صداقت و راستی نگاه ویژه‌ای دارند که امروز هم در دنیا موضوع بسیار مهمی به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه در آیه 119 سوره توبه آمده‌ است «ای كساني كه ايمان آورده‌ايد از مخالفت فرمان خدا بپرهيزيد و با صادقان باشيد، تصریح کرد: امام علی (ع) در باره صداقت می‌فرماید انسان بدون صداقت و با حیله و نیرنگ به جایی نمی‌رسد.
امام جمعه قزوین ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند اگر کسی بداند بازگشت و سرانجام کارها چگونه است و از بازگشت به قیامت آگاه باشد، سراغ حیله و نیرنگ نمی‌رود و زندگی خود را با صداقت و راستی پیش می‌برد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند امروز در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که بیشتر مردم حیله و نیرنگ را راه زیرکی می‌پندارند و افراد جاهل، آنان را اهل تدبیر می‌خوانند و حضرت آنها را نفرین می‌کنند.
وی عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) رمز پیروزی در جنگ‌ها را نیز صداقت معرفی می‌کردند و می‌فرمودند وقتی خدا صداقت را در ما دید پیروزی را برای ما و شکست و خواری را بر دشمنان ما فرو فرستاد و این کلام حضرت نشان می‌دهد شکست و پیروزی حقیقی در میزان هماهنگی ما با خدا تعریف می‌شود.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا مهدوی‌ارفع، مسئول نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی نیز گزارشی از برنامه‌های این نهضت ارائه کرد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها