رئیس مرکز مدیریت راه‌های کردستان:

تمام محور‌های اصلی و فرعی کردستان باز است/بسته‌شدن راه دسترسی ۲۰ روستا

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: براساس تصاویر دریافتی دوربین‌های نظارت تصویری و گزارشات گشت‌های راهداری تمامی محور‌های استان باز و تردد بصورت عادی و روان در آن‌ها جریان دارد.
کد خبر: ۹۰۹۱۳۷۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دانش زندی اظهار کرد: براساس تصاویر دریافتی دوربین‌های نظارت تصویری و گزارشات گشت‌های راهداری در حال حاضر تمامی محور‌های استان باز و تردد بصورت عادی و و روان در آن‌ها جریان دارد.

وی با بیان اینکه در گردنه‌ها به دلیل وزش باد، کولاک سطح جاده گزارش شده است، گفت: عوامل راهداری مستقر در این محور‌ها به صورت مقطعی نسبت به پاکسازی و نمک‌پاشی اقدام می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: با تلاش بی‌وقفه عوامل راهداری، محور‌های روستایی استان هم بازگشایی شده و در حال حاضر تنها مسیر دسترسی به ۲۰ روستا مسدود است.

به گفته وی، تلاش برای بازگشایی مسیر دسترسی به این روستا‌ها ادامه دارد و اکیپ‌های راهداری مشغول برفروبی و پاکسازی این محور‌ها هستند.

وی از همه مردم خواست از تردد و مسافرت‌های غیرضروری در ایام زمستان به ویژه هنگام بارش برف و باران خودداری کنند و گفت: در صورتیکه مجبور به تردد در محور‌های استان هستند قبل از عزیمت آخرین اطلاعات وضعیت جاده‌های استان را از شماره گویا ۱۴۱ پیگیری کنند.

زندی یادآوری کرد: این سامانه بصورت شبانه‌روزی و با فاصله زمانی حداکثر دو ساعته به روزرسانی می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خاطرنشان کرد: رانندگانی که قصد تردد در راه‌های استان را دارند وسایل و تجهیزات زمستانی از قبیل: زنجیرچرخ و وسایل گرمایشی مناسب را به همراه داشته باشند.

فعالیت ۱۶ دوربین نظارت تصویری جاده‌ای

زندی افزود: ۱۶ دوربین نظارت تصویری جاده‌ای که در فواصل کمتر از ۵ دقیقه به روزرسانی می‌شود در استان کردستان فعال است که مردم می‌توانند سفر‌های خود را با بهره‌گیری از این بستر مدیریت نمایند.

به گفته وی، این تصاویر از طریق تارنمای www.۱۴۱.ir قابل مشاهده بوده و رانندگان از طریق تارنما مذکور می‌توانند اپلیکیشن ۱۴۱ را که قابل نصب بر روی گوشی‌های اندروید و IOS است، را نیز نصب نمایند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: استان کردستان دارای ۵۲ دستگاه ترددشماره برخط و سه تابلو پیام متغییر و دوربین‌های ثبت تخلفات عبور و مرور است، که تمامی این امکانات در راستای ایمنی مسافران فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: تارنمای ۱۴۱ دارای بسیاری از اطلاعات مفید در مدیریت سفر‌ها اعم از زمان سفر، دوربین‌های نظارت تصویر، مجتمع‌های رفاهی، خدماتی، پمپ بنزین‌ها، مسیریابی و اعلام وضعیت لحظه‌ای محور‌ها و ... است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات