نشست مشترک طلاب با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و امام‌جمعه بروجن باهدف تشریح فعالیت‌ها و دغدغه‌های فرهنگی و بیان مشکلات روحانیون، برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۱۳۷۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام سید ابوالفضل صالحی، رئیس اداره‌ی تبلیغات اسلامی بروجن، با اعلام این خبر گفت:  جلسه ائمه جمعه و جماعات شهرستان بروجن با دعوت از طلاب و مبلغین بومی و اعزامی از اداره‌ ی تبلیغات اسلامی و طرح هجرت، با حضور حجت‌الاسلام هراتی مطلق امام‌جمعه بروجن، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضوی مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان، و حجت‌الاسلام میر احمد معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی در دفتر امام‌جمعه این شهرستان بروجن برگزار شد.

حجت‌الاسلام هراتی مطلق، امام‌جمعه بروجن هدف از این نشست که با حضور روحانیون و ائمه جمعه و جماعات شهرستان برگزار شد، را تشریح فعالیت‌ها و دغدغه‌های فرهنگی و بیان مشکلات روحانیون شهرستان با مسئولین دانست.

در این نشست درباره مسائلی همچون نداشتن روحانی مستقر و فعال در محله الهیه بروجن، کمبود روحانی در مساجد، نداشتن خانه عالم در برخی شهرهای و روستای شهرستان، هماهنگی با آموزش‌وپرورش جهت اعزام روحانی به مدارس و اقامه نماز جماعت در مدارس، بحث و تبادل و نظر شد.

همچنین روحانیون شرکت‌کننده در این نشست درباره تأمین اعتبار برای برگزاری ایام و مناسبت‌های ملی مذهبی، معیشت و حق‌الزحمه، ایاب و ذهاب خود صحبت کردند و به چگونگی جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و نماز، هماهنگی بیشتر روحانیون و هیئت‌امنای مساجد، بیان مسائل شرعی در چند دقیقه، ساماندهی و مدیریت وضعیت مداحان و نظارت بر چگونگی دریافت حق‌الزحمه مدحان از مردم، تجلیل از روحانیون برتر و موفق، و بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های مذهبی و راه‌کارهای آن، هم اشاره شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن در این نشست، گزارشی مختصری درباره فعالیت‌های این اداره داد و پیرامون مشکلات مطرح‌شده توسط روحانیون درباره وضعیت معیشتی و حق‌الزحمه و وضعیت خانه عالم و وجود روحانیون بیشتر در مساجد و مدارس توضیحاتی را ارائه کرد و قول مساعد در برطرف کردن برخی مشکلات مربوطه، در حد توان این اداره، به آن‌ها داده شد.

وی با تأکید بر اهمیت تقویت ارتباط و تعامل بین مردم و روحانیون، یادآور شد: تعامل سازنده با جوانان، پاسخگویی به شبهات نسل جوان و جذب جوانان به مساجد از راهکارهایی است که می‌تواند ارتباط بین مردم و روحانیون را تقویت کند.

حجت‌الاسلام صالحی در جمع روحانیون بیان کرد: روحانیون مستقر با حضور در جمع اقشار مختلف مردم به‌خصوص جوانان و نوجوانان و اجرای برنامه‌های عبادی، فرهنگی و تبلیغی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

در این نشست حجت‌الاسلام ‌و المسلمین مرتضوی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان، از ابتکار خلاقانه هراتی مطلق امام‌جمعه شهرستان، تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: روحانیون باید در خدمت مردم در این حکومت که تنها حکومت شیعه است باشد، اگر فرصت سوزی، در این حکومت اسلامی بکنیم و اتفاقی بیفتد پاسخی نخواهیم داشت و شاید ما که داخل انقلاب هستیم و خیلی متوجه تأثیرات آن نشویم ولی کسانی که از بیرون مسائل این کشور و این انقلاب را رصد می‌کنند، قصور و کوتاهی ها را به بهترین شکل ممکن مشاهده می‌کنند و این یعنی شکافی برای نفوذ دشمن. وی تأکید بر معرفی عقاید شیعه و بررسی آسیب‌های اجتماعی، دغدغه ها و نگرانی در ضمینه پاکی و اعتقادی و مفاسد اخلاقی کرد و یادآور شد: ما روحانیون باید بیش از این‌ها کارکنیم و از قشر روحانیون انتظار است که احکام عقاید و اخلاق و مسائل اعتقادی را بیان کنند و در برابر مشکلات و کمبودها مقاومت و زحمت بکشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان این نشست گفت: نکاتی را که شما روحانیون محترم در این نشست صمیمی یادآور شدید یادداشت کردم و درخواست‌های شمارا، در حد توان، تلاش و پیگری خواهم کرد.

گفتنی است؛ در این نشست، به بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های و راه‌کارهای آن، تشریح دغدغه‌های روحانیون نسبت به جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و بیان آسیب‌های اجتماعی پرداخته شد و ضمن تشریح فعالیت‌ها  درباره دغدغه‌های فرهنگی بحث و تبادل‌نظر و پیرامون ارتقای سطح آگاهی، افزایش بصیرت و بینش عمومی مردم، که یکی از رسالت‌های روحانیون در مقابله با هجمه‌های فرهنگی است صحبت شد.

ارسال نظرات