مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی:

گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان مقاومت است

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در دوازدهمین یادواره شهدای دانشجوی اهر، با یان اینکه گفتمان اصیل انقلاب اسلامی گفتمان «مقاومت» است، گفت: برخی‌ها تلاش دارند تا از داخل گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمانی به نام سازش به وجود آورند در حالی که تاریخ نشان داده که گفتمان سازش بسیاری از کشورها را سرنگون کرده است.
کد خبر: ۹۰۹۱۳۳۹
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام خدیوی تأکید کرد: مذاکره مجدد با آمریکایی‌ها به‌منزله پذیرش شکست و عقب‌نشینی و قبول زیاده‌خواهی‌های آن‌هاست و در این میان عده‌ای تلاش می‌کنند تا شعار انقلابی و روحیه انقلابی گری را حذف و جمهوری اسلامی را به‌پای میز مذاکره با آمریکا بکشانند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در بحث برجام مجبور کردند تا به سانتریفیوژ بتن ریخته شود، افزود: اگر به خواسته‌های آمریکا موبه‌مو عمل می‌کردیم مجبور می‌شدیم تا به‌کل دانش هسته‌ای را کنار گذاشته و به دانش موشکی خاتمه دهیم و این تمام ماجرا نبود بلکه قصد داشتند به ما این‌گونه القاء کنند تا از حمایت فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن دست کشیده و به داخل مرزها بیاییم تا آن‌ها هرچه می‌خواهند بر سر ملت مسلمان بیاورند.

حجت الاسلام خدیوی بیان داشت: شهدا به ما آموختند تنها راه مقابله با زیاده‌خواهی‌های دشمنان استکباری مقاومت است، مقاومت به معنای جنگ‌طلبی نیست درحالی‌که معنای اصلی مقاومت دست‌یابی به پیشرفت در عرصه‌های مختلف و حرکت در خلاف جهت قوانین بین‌الملل جهت رسیدن به خودکفایی است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی با ذکر اینکه گفتمان سازش با استکبار جهانی شهادت پرور و شهیدپرور نیست، گفت: به‌پای میز مذاکره نمی‌رویم چون قصد نداریم با فرمایش مستکبران خودمان را خلع سلاح کنیم و اگر سازش و مذاکره را قبول کنیم به خون پاک شهدا و فداکاری‌های شهیدان خیانت کرده‌ایم پس بنابراین اجازه ندهیم دشمن با ترفندها و حیله‌هایش فریبمان دهد.

خدیوی ابراز داشت: در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم‌سالار هستند ولی همین مردم آن‌قدر عزیز هستند که تمامی مسئولان را برای خودشان سالار کرده‌اند و تا به حال نشده که علی‌رغم خیانت‌ها، حقوق‌های نجومی، رفتارهای عجیب و غریب و توهین‌آمیز، زندگی اشرافی و اختلاس‌ها خم به ابرو نیاورده‌اند فلذا نباید با حرکت‌های عوام‌فریبانه به اعتماد مردم و خون پاک شهدا خیانت شود.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه افزود: زمانی بود می‌گفتند حوزوی‌ها به دانشگاه و دانشگاهیان به حوزوی‌ها توجه کرده و نگاه مثبتی داشته باشد ولی باید قبول کنیم که مشکلات جامعه با وحدت "حوزه و دانشگاه" قابل‌حل خواهد بود.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: هر کسی بگوید که من از جمع دانشگاهیان و حوزوی‌ها نیستم و مشکلات جامعه به من ارتباطی ندارد با صراحت می‌گویم این دیدگاه‌ها تفکر سکولار است و فرقی نمی‌کند در دانشگاه‌ها یا حوزه‌ها باشد.

خدیوی در پایان با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را نمی‌توان با تخصیص ارز 4200 تومانی خریداری کرد، خاطرنشان کرد: آن مادر و پدری که فرزند خود را با اخلاص برای دفاع از انقلاب اسلامی راهی جبهه‌های جنگ کرده بود با هیچ‌کسی جزء پروردگار معامله نکرده بودند این در حالی است فرهنگ ایثار و شهادتی که مادران و پدران و شهدا به آن معتقدند با ارز 4200 تومانی هم نمی‌توان به دست آورد.

دوازدهمین یادواره شهدای دانشجوی اهر به همت بسیج دانشجویی این شهرستان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد،

ارسال نظرات
آخرین اخبار