خبرهای داغ:
رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: در حالی که رسانه‌های معاند تبلیغات زیادی در سال جاری علیه کمیته انجام دادند و امسال مردم با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه بودند، اما در سال جاری کمک‌های مردم به کمیته امداد در هشت ماهه نخست سال جاری ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۹۰۹۱۳۳۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
تبلیغات رسانه‌های معاند علیه کمیته امداد تاثیری نداشته است/ موسسات خیریه را رقیب خود نمی‌دانیم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پرویز فتاح عصر امروز در همایش معاونین و روسای حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه (س) با اشاره به قرار گرفتن کشور در یک پیچ تاریخی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از آخرین گردنه و پیچ تاریخی با سرافرازی عبور خواهد کرد و این نظام با عبور از این پیچ به پیروزی قطعی می‌رسد.

وی ادامه داد: اکنون در وضعیت حساسی قرار داریم و ماموریت کمیته امداد در این وضعیت حساس‌تر از هر زمان دیگری است، دشمن زندگی مردم را هدف قرار داده است تا مردم به خصوص قشر مستضعف به نارضایتی برسند، مقابله کمیته امداد با نقشه دشمن یک مقابله واقعی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی افزود: این کمیته اکنون بار سنگینی به دوش می‌کشد، کمیته امداد نقش مردم داری و یتیم نوازی را بر عهده گرفته است، باید به دنبال بازکردن گره مشکلات مردم باشیم، جدایی مدیران از مردم یک چالش است.

فتاح استقامت و صبوری مردم ایران را زبانزد تاریخ دانست و تصریح کرد: مردم در این هشت ماه مشکلات اقتصادی را تحمل کردند، این نشانه تواضع و بزرگی مردم است، ولی باید مدیران شرمنده باشند و وظایف خودشان را به خوبی انجام بدهند.

وی ادامه داد: در حالی که رسانه‌های معاند تبلیغات زیادی در سال جاری علیه کمیته انجام دادند و امسال مردم با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه بودند، اما در سال جاری کمک‌های مردم به کمیته امداد در هشت ماهه نخست سال جاری ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی جنس کار این کمیته را مردمی دانست و تصریح کرد: کمیته امداد موقعیت ممتازی در جامعه پیدا کرده است، در این کمیته پیگیری بحث وام‌های قرص الحسنه را دنبال می‌کنیم تا با این وام‌ها مشکلات مددجویان را حل کنیم، دادن وام قرض الحسنه به مددجویان برکات بیشتری نسبت به پرداخت کمک‌های بلاعوض داشته است.

فتاح با اشاره به اعتماد مردم به کمیته امداد اظهار کرد: مردم به این کمیته اعتماد دارند و نه تنها این اعتماد کاهش نیافته، بلکه براساس آمار‌ها افزایش داشته است و حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی باید به دنبال عمق بخشیدن به اعتماد مردم باشد.

وی ادامه داد: در بحث زکات در کشور کار بزرگی انجام شده است، ولی ظرفیت جمع آوری زکات چندین برابر وضعیت کنونی است و باید به دنبال تقویت این کار باشیم، اولویت هزینه کرد زکات برای بحث محرومیت زدایی است، نمودار جمع آوری زکات در کشور صعودی بوده است.

رئیس کمیته امداد واگذاری امور به مردم را سیاست این کمیته دانست و تصریح کرد: در هر جایی که کمیته امداد امور را به مردم واگذار کرد، موفق بود، عملکرد مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سال جاری رشد زیادی داشته است و معتمدین محلی در این مراکز نیکوکاری حضور دارند.

وی افزود: کمیته امداد موسسات خیریه را رقیب خود نمی‌داند و این کمیته از هماهنگی و هم سویی با این موسسات استقبال می‌کند تا گره از مشکلات مردم باز شود.

فتاح ادامه داد: کمیته امداد به دنبال استفاده از شیوه‌های نوین و فناوری برای جذب کمک‌های مردمی است، این شیوه‌ها هزینه‌های حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی این کمیته را کاهش می‌دهد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به رضایت مقام معظم رهبری از این نهاد خاطرنشان کرد: رضایت رهبر معظم انقلاب از کمیته امداد بالاترین ارزش است که نصیب این نهاد شده و کمیته امداد مدافع انقلاب اسلامی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها