خبرهای داغ:
رئیس کمیته امداد خمینی (ره) مطرح کرد

افزایش ۳۵ درصدی کمک‌های مردم به کمیته امداد/ احداث ۲۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

رئیس کمیته امداد خمینی (ره) گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری کمک‌های مردم به این کمیته ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد، اکنون هر یتیم زیرپوشش کمیته امداد پنج حامی دارد و به صورت میانگین ماهیانه ۲۲۰ هزار تومان از حامیان دریافت می‌کند.
کد خبر: ۹۰۹۱۳۲۸
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
افزایش ۳۵ درصدی کمک‌های مردم به کمیته امداد/ احداث ۲۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پرویز فتاح ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی در سالن محراب در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به سنگین بودن وظیفه کمیته امداد اظهار کرد: امسال به دلیل مشکلات اقتصادی مراجعات مردمی به این کمیته زیاد شد، بسیاری از این مراجعه کنندگان مددجوی کمیته امداد نیستند و به دلیل مشکلات اقتصادی به این کمیته مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته مستمری مددجویان کمیته امداد چند برابر شد، اما در سال جاری به دلیل مشکلات اقتصادی ارزش این مستمری کاهش یافته است، برای مددجویان کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با کمک خیرین و دولت، دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی احداث کردیم و این مددجویان پولی بابت این واحد‌های مسکونی ندادند.

رئیس کمیته امداد خمینی (ره) افزود: به دنبال کاهش ۱۵ درصدی تعداد مددجویان این کمیته در سال جاری بودیم، اما امسال مجبور شدیم که ۶۲۰ هزار خانوار را وارد جامعه هدف کمیته امداد کنیم و دیگر افراد پشت نوبت در این کمیته نداریم.

فتاح برنامه‌های فرهنگی را جزو برنامه‌های کمیته امداد دانست و تصریح کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری کمک‌های مردم به این کمیته ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد، اکنون هر یتیم زیرپوشش کمیته امداد پنج حامی دارد و به صورت میانگین ماهیانه ۲۲۰ هزار تومان از حامیان دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: هر چه تورم کاهش پیدا کند و اشتغال افزایش یابد، میزان مراجعات مردمی به کمیته امداد کاهش پیدا می‌کند، جامعه هدف این کمیته خوش حساب‌ترین افراد در بانک‌ها هستند و نرخ ازدواج در میان مددجویان کمیته امداد بیشتر از افراد دیگر است و نرخ طلاق هم در مددجویان این کمیته کمتر از اقشار دیگر است.

رئیس کمیته امداد افزود: تعداد نخبگان در بین مددجویان این کمیته زیاد است و ۷۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد طلبه و دانشجو هستند، در کنکور سال جاری ۱۵۰ نفر از مددجویان کمیته امداد در سال جاری رتبه زیر هزار کسب کردند.

فتاح خدمات کمیته امداد را فرامذهبی دانست و تصریح کرد: برادران اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان زکات خود را به کمیته امداد می‌دهند که این نشان از اعتماد اهل سنت به این کمیته دارد.

وی ادامه داد: نمره ملت ایران در صبر و بردباری ۲۰ است و این مساله وظیفه مدیران را سنگین‌تر می‌کند، مدیران باید زندگی خودشان را با قشر مستضعف جامعه تطبیق بدهند.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: این کمیته در کمک به اقشاری همچون اتباع خارجی و افراد بدسرپرست در کشور منع قانونی دارد، حقوق کارمندان کمیته امداد را دولت می‌دهد و مستمری مددجویان کمیته امداد پیش از پرداخت حقوق کارمندان این کمیته به حساب آن‌ها واریز می‌شود.
ارسال نظرات