خبرهای داغ:
یک کارآفرین اهل اسدآباد گفت: حمایت از کارگاه‌های تولیدی نقشی مؤثر در ایجاد اشتغال شهرهای کوچک را دارد.
کد خبر: ۹۰۹۱۲۴۴
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۴

حمایت از کارگاه‌های تولیدی نقشی مؤثر در ایجاد اشتغال داردوحید صمدپناهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد با بیان اینکه حمایت از کارگاه‌های تولیدی نقشی مؤثر در ایجاد اشتغال شهرهای کوچک را دارا است، اظهار کرد: کارگاه مبل‌سازی خود را در سال 89 راه‌اندازی کرده‌ام که طی هشت سال توانسته‌ایم برای 12 نفر به صورت مستقیم و 15 نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: این کارگاه با سه نفر نیرو شروع به‌کار کرد و با تلاش‌های فراوان هم اکنون به این حجم از نیرو رسیده است.

این کارآفرین اهل روستای خاکریز با بیان اینکه هم اکنون اصلی‌ترین گره این کارگاه کمبود نیروی متخصص رنگ‌کار و روکوب است، تصریح کرد: اگر فرد متخصصی در هر کدام از این زمینه‌ها بتواند کمکی به‌ما کند نسبت به جذب وی اقدام خواهیم کرد.

وی دربخش دیگری از سخنانش به بازار سخت رقابت با شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: متاسفانه یک ذهنیت غلط در بین مردم وجود دارد که تولیدی مبل شهرهای بزرگ همچون همدان و تهران از مبل‌های تولید ما با کیفیت‌تر است که این ذهنیت در عمل محلی از اِعراب ندارد چرا که در بسیاری از مواقع طرح‌های سال پیش ما به عنوان طرح فصل تهران یا همدان به مشتریان عرضه شده که نشان از پیشران بودن ما در برخی از اقلام تولیدی است.

صمدپناهی همچنین به مهیا بودن فرصت مهاجرت خود به نقاط دیگر اشاره کرد و گفت: اگر بخواهم در هر لحظه می‌توانم به شهرهای بزرگ‌تر مهاجرت کرده و با خیالی راحت درآمد بیشتری را کسب کنم اما چیزی که باعث شده است در اسدآباد بمانم نیروهای کارگاه است که پس از رفتن من بیکار خواهند شد.

وی به قیمت ارزان مبل‌های تولیدی این کارگاه نسبت به همدان اشاره کرد و گفت: به علت آشنا بودن همشهریان در بسیاری از موارد مبل‌های ما به صورت قسطی به فروش می‌رسد که متاسفانه برخی از همشهریان در پرداخت قسط بد قولی می‌کنند.

این جوان کارآفرین همچنین به گران شدن اجناس خام مبل در چند ماه اخیر اشاره کرد و افزود: متاسفانه این گرانی‌ها به حدی زیاد بوده است که مجبور شده‌ایم از سود خالص خود برای خرید این اقلام استفاده کنیم.

وی در رابطه با صادرات مبل تولیدی این کارگاه نیز گفت: قراردادی با یکی از مشتری‌ها در کشور عراق بسته‌ایم تا در قسمت صادرات نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

صمدپناهی به نبود حمایت مسئولین شهر از کارگاه‌های کارآفرین اشاره کرد و گفت: مسئولین با حمایت خود می‌توانند بخش خصوصی را به سمت گسترش ایده و خلاقیت سوق دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات