نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی بین داشت: دانشگاه محل تضارب آرا است و نمی شود انتظار داشت همه اندیشه ها و رفتارهای این محیط انقلابی باشد.
کد خبر: ۹۰۹۱۲۱۴
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی امروز در مراسم سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در  حوزه علمیه عباسقلی خان مشهد اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه در سال 57 و تقریبا سه ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی طرح شد.

امام‌جمعه مشهد افزود: شعار وحدت حوزه و دانشگاه ریشه قرآنی دارد.  زمانی که در اروپا انواع توحش‌ها و بربریت‌ها مردم را مورد سیطره قرار داده بود و  اثری از  تمدن انسانی در غرب وجود نداشت امت اسلامی مهد پرورش علم، دانش، فناوری و هنر در دنیای بشریت بود

وی ابراز داشت: زمانی که رنسانس قرار شد در غرب  اجرایی شود در کشور‌های اسلامی  تلاش شد همانند غرب علم را سکولارسازی کنند و درصدد بودند علم منهای دین را بیاموزند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان‌رضوی نخستین حرکت در راستای سکولارسازی علم را در دارالفنون توسط میرزا ملکم‌خان و آخوندزاده در زمان ناصرالدین شاه  عنوان کرد و گفت: این دو نفر افرادی دین‌ستیز و ملحد بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد:  رضاخان هم بنا بر مقابله با حوزه علمیه گذاشت و با این کار دین ستیزی و دین زدایی خود را آغاز کرد.

وی در تبیین وحدت حوزه و دانشگاه گفت:  وحدت حوزه و دانشگاه یعنی آموزش دینی وارد دانشگاه و آموزش‌های تخصصی دانشگاه هم وارد حوزه شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دانشگاه محل تضارب آرا است و نمی شود انتظار داشت همه اندیشه ها و رفتارهای این محیط انقلابی باشد. اگر چنین کاری شود دانشگاه پویایی خود را از دست می دهد. آنچه امروز در دانشگاهها دیده می شود حضور پررنگ فرهنگ و اندیشه دینی و اسلامی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها