حجت الاسلام عباس رضی گفت: یکی از عالی ترین نمونه های عبادت و بندگی خدا از خاندان ولایت و امامت، کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) است.
کد خبر: ۹۰۹۱۱۷۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ همزمان با فرارسیدن سالروز وفات  کریمه اهل بیت ،خانم فاطمه معصومه (سلام الله علیها )، کارشناس مسائل دینی و مذهبی در جمع کارکنان رسمی و وظیفه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سامان گفت: حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را شفیعه روز جزا لقب داده اند، چون آن حضرت مانند حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) دارای مقام شفاعت است و به واسطه کریمه اهل بیت (علیهم السلام ) بسیاری از شیعیان به بهشت وارد می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس رضی در ادامه افزود : امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: آگاه باشید بهشت هشت در دارد که سه تا از آنها به سوی قم باز می شود. در آنجا بانویی دفن خواهد شد که از فرزندان من و نامش فاطمه دختر موسی علیه السلام است و به شفاعت او همه شیعیان داخل بهشت می شوند از این رواست که بزرگان دین برای آن بانوی گرانقدر احترام و جایگاه خاصی قائل بوده و همگی برابر آستان با عظمت ایشان سر تعظیم فرود آورده و زیارت وی را مایه سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت دانسته اند.

وی تصریح کرد : حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) مظهر عصمت و نجابت و یکی از عالی ترین نمونه های عبادت و بندگی خدا از خاندان ولایت و امامت است  وآن حضرت گوهری گرانبها درآسمان ایران اسلامی بویژه قم است که روز به روز شعاع نورانی ایشان فزون تر می شود. بانوی گرامی که از برکت حضور پرخیر و برکت آن حضرت به قم، این شهر مرکز علوم دینی درجهان اسلام و مأمن شیعیان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) شد.

رضی خاطر نشان کرد: آن حضرت از دریای دانش بی کران پدر بزرگوارش حضرت امام موسی کاظم(علیه السلام) و برادرش پیشوای هشتم شیعیان امام رضا(علیه السلام) بهره برد و به فضایل اخلاقی از جمله طاهره (پاکیزه)، حمیده (ستوده)، رشیده (حد یافته)، تقیه (پرهیزگار)، رضیه (خشنود از خدا)، مرضیه (مورد رضایت خدا)، سیده صدیقه (بانوی بسیار راستگو)، ... ، محدثّه و عابده لقب گرفت و یکی از عالی ترین فضایل آن حضرت انتساب ایشان به بیت وحی و رسالت و امامت است.

وی گفت: و این امر خود سرچشمۀ سایر فـضایل وکمالات معنوی و روحانی آن بزرگوار می باشد که زندگی درجوار امامان معصومی همچون امام موسی کاظم و علیّ بن موسی الرّضـا(ع)و بـهره مند بـودن از تعالیم عالیۀ آن رهبران راه نور و سعادت خود عامل اساسی در تعالی روح و تکامل درجات علمی و عملی آن حضرت بوده است؛ بنابراین، می توان آن حضرت را الگو و نموداری از فضایل اهل بیت(علیهم السلام ) دانست.

ارسال نظرات